Net zoals veel mensen in dit subforum ben ik al maanden bezig met een poging om af te vallen en wat strakker te worden voor de zomer. In tegenstelling tot veel mensen hier, die juist moeite hebben om genoeg te eten, is het bij mij andersom.
Ik ben constant bezig met eten en heb de hele tijd een hongergevoel, en als ik niet aan het eten ben dan denk ik wel aan eten. Als ik me niet inhoud dan werk ik met gemak minstens 3000kcal naar binnen. Dat is dan helaas ook niet aan gezond eten, maar varieërt van 6 boterhammen met hagelslag als tussendoortje tot een hele reep chocola of meerdere pakjes koekjes. Dit heb ik niet af en toe maar echt élke dag. Achteraf voel ik me ontzettend schuldig en een mislukkeling en neem ik me voor om nu meteen gezond te gaan leven (niet eens dieëten, gewoon gezond) maar de dag erna voel ik me helemaal leeg en kan ik me nergens op concentreren totdat ik me weer volgepropt heb.
Ik dacht eerst dat ik misschien emotionele honger heb want er speelde het een en ander. Dat is allemaal opgelost, buiten het ontevreden zijn met mijn lijf gaat alles helemaal prima, ik heb nergens behalve om mijn lijf iets van stress om. En tóch moet ik de hele tijd blijven snoepen en vreten, het zit vastgeroest in mijn patroon en ik kom er maar niet uit. Het gekke is dat ik ongeveer 8 maanden geleden niet echt veel moeite had om van eten af te blijven en toen ben ik op een gezonde manier 6 kilo kwijtgeraakt, maar sinds ik toen langzaam vreetbuien kreeg kon ik het niet meer terugdraaien. Ondertussen zit er nu na een paar weken gevreet weer 2 kilo terug aan en ik zie mezelf weer dikker worden, terwijl ik juist nóg 6 kilo te gaan had om echt gezond te zitten.
Ondertussen heb ik echt vanalles geprobeerd. Elke dag opnieuw probeer ik bij het ontbijt weer goed te beginnen en meestal slaat het nog voor het einde van de middag weer compleet om, in het ergste geval ontbijt ik zelfs ná mijn gezonde ontbijt nog een keer maar dan slecht. Ik heb me geprobeerd helemaal vol te stoppen met gezonde dingen om te kijken of ik dan wel overal van af kon blijven en nog lukte het niet. En doordat het eten maar niet lukt, geef ik het sporten ook steeds op, want door het enorme overschot aan kcal kan ik niet afvallen en raak ik steeds mijn motivatie kwijt.
Is er iemand hier die hetzelfde probleem wel eens gehad heeft of nu heeft? Ik weet echt niet meer wat te doen. De hoop die ik aan het begin van het schooljaar had om deze zomer weer in bikini te durven lopen of trots te zijn in mijn galajurk ben ik al verloren ondertussen want die tijd heb ik niet meer, maar ik wil gewoon die verandering in mijn leven maken en óoit echt tevreden zijn met mezelf.