Verslaafd aan douchen

Heey,

Ik heb het gevoel dat ik echt te vaak douch :flushed:, ik weet wel dat het niet goed voor je is maar ik ben gewoon verslaafd ofs. Ik douch iedere dag 2 keer; 's ochtends en 's avonds. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Trouwens, heeft er ook iemand tips om krullend donker haar goed te laten zitten zonder te douchen? Dat is ook zeker een van de redenen dat ik zo vaak douch… Mijn vader is blank en mijn moeder zwart, halfbloedje dus, en onhandelbaar haar! maar door te douchen maak ik het juist kapot :frowning_face:

2x per dag douchen is gewoon normaal hoor?

-

Ik vind het wel veel. Ik douche maximaal 1 keer per dag.

ochtenddouche om wakker te worden en na het werk of school voor het slapen gaan, ik zweet namelijk me de tyfes in na me werk dus vind ik het lekker om te douchen :")

Ik weet dat het niet goed voor je huid/haar is maar ik kan het gewoon niet laten, 's ochtends doe ik het omdat ik dan mijn haar kan doen en 's avonds omdat ik dat gewoon super fijn vind :slightly_smiling_face:

Het is niet goed voor je twee keer daags te douchen, en ook zeker niet normaal. :slightly_smiling_face: Al kan ik wel begrijpen waarom je twee keer doucht, ik vind 's ochtends douchen fijn want dan begin je de dag lekker fris en ruik je niet naar slaap, maar 's avonds vind ik het heerlijk om onder een hete douche lekker rust in mijn hoofd te krijgen.

Maar goed, kies welke douche je het fijnste vindt, 's ochtends of 's avonds, en houd je daar dan ook aan!

Ik vind het ook niet normaal. Ik douche alleen 2x per dag in een tropisch klimaat (1minuut ook maar). Voor je haar kun je ook gewoon even je hoofd onder de kraan houden van de wastafel.

Twee keer is eigenlijk niet zo nodig… Als ik 's avonds schoon mijn bed in stap ga ik niet de volgende ochtend weer. Als je dan toch twee keer per dag wil, ga dan niet te lang en zet de kraan niet te heet. Bovendien kun je je haren natuurlijk ook opbinden, ook niet goed om dat elke keer nat te maken.

Ja ik was me haar ook niet 2x per dag ofzo hoor, als mensen dat dachten, ik was het om de dag.

Het is niet normaal om 2x per dag te douchen. Ik douche 1 x in de twee dagen, op aanraden van mijn dermatoloog. Het is namelijk heel slecht voor je huid om zo vaak te douchen en ook slecht voor je haar.

Het is niet perse ‘niet normaal’. Ligt aan wat je gewend bent.

Ik douche/ga in bad om de dag of elke 2/3 dagen. Meestal dus elke 2 dagen omdat ik meer niet nodig vind. Als ik veel heb gezweet dan douche ik vaker maar anders niet. Ik douche ook meer in de zomer dan in de winter, for obvious reasons…anyways.

Ik vind elke dag douchen dus al veel. Het is idd niet goed voor je huid. En zeker niet voor je haar (ik was me haar 2x per week) dus ja, probeer een tijdje alleen s ochtends te douche en bouw het langzaam af?

maak je het wel elke dag nat? Want dat is ook niet denderend voor je haar, want nat is je haar veel breekbaarder.

Ik douche om de 3 dagen -ik was me gwn met een washandje op dagen dat ik niet douche-

Ik vind het wat teveel van het goede. Net zoals hierboven al aangegegeven word is het niet goed voor je huid. Ik heb nu in de winter een vrij droge gevoelige huid en ik merk zelfs dat iedere dag 1x douchen al vrij slecht is voor mijn huid. Gelukkig gebruik ik dan een olieproduct die een laagje achterlaat. Ik douche dus zeg maar 4 à 5x in de week. Wat ik wel iedere avond doe is even met een washandje en een drupje zeep onder mijn oksels, voeten, decollete en intieme zone wassen omdat dat toch sneller gaat zweten en je je daar toch al snel minder fris voelt.

Niet dat ik een heilig boontje ben, maar heb je wel eens gedacht aan het milieu?

^Bespaart ook veel geld aan water en van dat geld kunnen er misschien goede haarproducten worden gekocht oid

Ik vind het veel, ik douch zelf om de dag.
Dit wisselt echter wel met werk en in de zomer wil ik soms ook nog wel eens 2x op een dag douchen.

Dit