Verschuivende lenzen

excuseer me als hier al iets over is, ik kon niks vinden

Ik zit al een tijdje te denken over lenzen. Ik heb nu al een paar jaar een bril en ik zou toch weleens lenzen willen.
Maar toen ik het erover had met mijn moeder, begon ze meteen over de verschuivende lenzen van mijn tante. Dat de lenzen van mijn tante soms zo ver verschuiven dat ze haar lenzen niet meer kan vinden.

Wat moet je dan doen, als je je lenzen niet meer kan vinden, als ze zo ver zijn verschoven? Is dat niet vervelend? Het lijkt me heel irritant…

xx

verschuiven? dan doet ze iets niet goed want dat heb ik nog nooooit gehad.

dat heb ik ook nog nooit gehad (in 2 jaar)

heb btw zachte lenzen

Dat heb ik nog nooit gehad (1,5 jaar).

Hij hoort normaal op z’n plek te blijven zitten hoor. Ik heb in twee jaar dat ik lenzen heb nergens ooit last van gehad.

Nee ik ook niet,mijn lenzen blijven echt altijd op dezelfde plek zitten en verschuiven nooit.

Haha okee dan :stuck_out_tongue: Maakt het iets uit voor het verschuiven of je harde of zachte lenzen hebt?

Volgens mijn moeder kan mijn tante hem niet altijd vinden?

Ik heb dat wel eens gehad, dat gebeurt sneller bij harde lenzen. Ze schuiven niet achter je oog hoor, alleen van je pupil af. Dus dat je tante ze niet kon vinden lijkt me sterk, of moest ze daarvoor toen naar het ziekenhuis ofzo? meestal kun je ze zelf terugschuiven.

nouja als vooral harde lenzen dat hebben moet je zachte nemen. ik heb 1,5 jaar zachte lenzen en ze zijn nog nooit verschoven. behalve als je in je ogen gaat wrijven dan.

Met harde lenzen heb ik het ook wel eens gehad, is niks ergs hij kan niet achter je oog komen, maar het doet wel pijn. Met zachte lenzen gebeurd dat eigenlijk nooit;).

dat heb ik ook wel een gehad. ik heb harde lenzen.
de eerste schrok ik me rot! maar je voelt hem dan wel altijd zitten, het is niet zo dat je hem niet meer terugvindt.

Ik heb het echt nog nooit gehad! Ik heb al 2 jaar zachte lenzen.

Ik heb ook harde lenzen en nog nooit last van gehad, mijn vader wel een keertje, maar je vind hem altijd weer gewoon terug omdat je hem voelt zitten.

Ik heb nu ongeveer 4 jaar zachte lenzen en ze kunnen soms wel eens naar boven schuiven ja, maar het is helemaal niet moeilijk om ze weer op je pupil te krijgen. Helemaal achter me oog heb ik nooit gehad maar dat kan volgens mij ook niet.

ik heb zachte lenzen en dat gebeurt echt zelden! en als dat gebeurt dan komt hij heel snel terug of je ziet nog een randje van de lens zodat je hem terug kan halen maar het is wel echt een rotgevoel!

doet ze inderdaad iets niet goed, heb al 1,5 jaar zachte lenzen en nog nooit last van gehad

Ik heb nu 6jaar (zachte) lenzen en heb hier nog nooit last van gehad.
Wel ooit dat ik ze uit probeerde te doen met mijn zatte hoofd, terwijl ik er geen meer in had… Dat doet pijn :grinning_face_with_smiling_eyes:

waarschijnlijk zitten haar lenzen dan te los en zijn ze verkeerd aangemeten of moet ze ‘strakkere’ lenzen hebben.

als dat zo is dan moet je in de spiegel kijken en met je ogen draaien zegmaar dan kom je m echt wel tegen, je kan ook met je vinger zegmaar van onder aan je ooglid naar het begin van je ooglid schuiven, dan kan je je lens naar het midden van je oog schuiven. je lens kan een beetje onder je ooglid schieten, maar je kan m nooit echt kwijt raken, want hij kan echt niet aan de andere kant van je oog belanden.