Verschillende vriendinnen

Hee!
Ik heb een beetje een probleem. Ik zit nu in de vierde en heb dus een andere klas dan de laatste drie jaar. ik ga dus ook met andere meisjes (x) om dan mijn vriendinnen van de 1e,2e en 3e (y)
Laatst kwam een van mijn oude vriendinnen naar mij toe en zei dat ze het heel jammer vond dat zij (y) mij nooit meer zagen en dat ik daar ook niks aan deed.
Ik vind het heel moeilijk, want ik heb nu ook gewoon hele leuke vriendinnen (x), alleen mijn oude vriendinnen (y) vinden die weer niet aardig enz.

Groeien we gewoon uit elkaar of kan ik hier iets aan doen?

xxx

met allebei omgaan, als je ze nog aardig vind maak je toch nog wel wat tijd voor je oude vriendinnen.

Zo’n probleem heb ik ook (zelfs dat sommige ruzie met elkaar hadden)
Ik blijft gewoon met beide omgaan, maar dan wel apart. En heb ook gezegd van ja sorry maar als jij vind dat ik niet met haar om mag gaan, wat ben jij dan voor een vriendin? Ik mag toch zelf bepalen met wie ik om ga
en ze respecteerde het, nahja die ruzie was 2 jaar geleden en nu gaan ze ook allemaal normaal met elkaar om! :grinning:

ik vind ook dat je best wat tijd kan vrijmaken voor vriendinnen y
&als je daar geen in in hebt, groeien jullie idd uit elkaar

Je kan er natuurlijk wel wat aan doen! spreek gewoon met allebei af, de ene week met x en de andere week met y. of vrijdagavond met x en zaterdag avond/middag met y.

je kunt toch met beide omgaan? blijf gewoon met ze kletsen & mailen & bellen & msnen en dagjes shoppen enzo, dat kan ook met die andere vriendinnen zonder dat die elkaar direct in de weg zitten. als je op zondag een leuke dagje met y vriendinnen hebt en vrijdagavond een filmpje kijkt met de x vriendinnen is er toch niets aan de hand?

Gewoon met allebei blijven omgaan! En je er gewoon niet mee bezig houden wat die meiden van elkaar vinden. En als een vriendin uit de y groep roddelt over een vriendin uit de x groep (of andersom) haar erop aanspreken dat jij haar wél aardig vindt, en niet meeroddelen verder :slightly_smiling_face: maar dat lijkt me logisch, haha.

Je hoeft er toch niet één groep van te maken?
Je kunt met allebei omgaan maar het hoeft niet samen ofzo. Het is toch juist leuk dat je verschillende soorten ( ja klinkt zo kut, maar je snapt me ) vriendinnen heb. Tenminste, dat lijkt me. Als ze al zo oppervlakkig beoordelen dat ze elkaar niet mogen…

je kan met allebei de groepen omgaan, vergeet y niet maar blijf ook afspreken met x.

okaay thanks iedereen (: het gaat al een stuk beter, spreek met iedereen nu gewoon weer zoals vroeger!

mooi (: