Verschillende personen... Toch doorgaan?

Mijn vriend en ik zijn nu zeven maanden samen, en alle zeven maanden waren we gelukkig met elkaar en vertelden we elkaar iedere dag dat we van elkaar houden, en irriteerden iedereen met onze klefheid.
Ik zit de laatste tijd echter wel nogal te twijfelen. Of nee, eigenlijk zit ik al twee maanden te twijfelen en kan ik de knoop maar niet doorhakken. Mijn vriend en ik zijn heel verschillende personen: als ik denk aan de toekomst, droom ik van een wereld in mijn eentje met mijn vrienden, zonder man of gezin, bezig met mijn carrière en mijn hobby’s. Als mijn vriend aan de toekomst denkt, denkt hij ‘huisje-boompje-beestje’. Misschien onbelangrijk aangezien we nog maar 15 en 16 zijn, maar dat maakt onze karakters verschillend. Ik wil dingen doen en ontdekken, veel tijd aan mijn hobby’s besteden, het land en andere landen doorreizen, hij wil het liefst iedere zaterdagavond uit met dezelfde vrienden naar dezelfde disco en dan de zondag knuffelen met mij op de bank. Ik ben dat eigenlijk zat, ik wil meer dan alleen knuffelen op de bank als ik een relatie heb. We hebben het erover gehad, ik heb hem zelfs een dagkaart gegeven om een keer met mij een dag te gaan treinen zodat hij kan zien wat ik nou werkelijk leuk vind, maar hij interesseert zich er gewoon compleet niet voor en die dagkaart is hij alweer helemaal vergeten.
Verder is het een hele lieve jongen en aangezien ik nogal kritisch ben wat betreft relaties (te veel/te weinig aandacht, te klef/helemaal niet klef, etc.) was ik blij eindelijk een jongen te hebben gevonden die me precies de aandacht geeft die ik wil. Daarom is het heel moeilijk om hem los te laten terwijl ik eigenlijk niet meer verliefd op hem ben, omdat ik bang ben dat ik nooit meer iemand zal vinden die mij net zo liefdevol behandelt als hij. We spreken elkaar tegenwoordig wat minder en eigenlijk mis ik hem niet, maar toch ben ik bang om alleen te zijn omdat ik me niet eenzaam wil voelen, en ik echt nog wel van mijn vriend houd. Alleen is hij nu meer een leuk iemand in mijn leven geworden in plaats van de jongen met wie ik alles wilde delen… En hij houdt nog heel veel van mij. Toen ik hem laatst vertelde waar ik allemaal mee zat werd hij doodsbang dat hij me kwijt zou raken, maar sindsdien interesseert hij zich nog steeds niet voor mijn leven.
Wat zouden jullie doen in mijn geval? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is waar ik mee zit :blush:

Als je niet meer verliefd op hem bent, moet je het uitmaken. Het is niet eerlijk tegenover hem om in relatie te blijven, waar je eigenlijk niet meer verliefd op hem bent en hem totaal niet mist.
Je kunt beter iemand zoeken die dezelfde interesses heeft als jou, want je vriend heeft er zo te zien totaal geen zin in om jouw interesses te bekijken en uit te proberen. Als je daar nou niet zoveel waarde aan hechtte, dan maakte het niet uit, maar jij hecht wel waarde aan je interesses. Soms is liefde gewoon niet genoeg en sowieso hoef je niet bang ervoor te zijn dat je nooit meer zo een jongen als hem tegen komt, want die zijn er genoeg. Misschien nog eens erover praten en wie weet wilt hij daarin veranderen.

Als je voelt dat het niet zo goed meer zit, dan is het denk ik beter om niet meer samen te blijven. Ik ken het gevoel van gehecht zijn aan iemand, maar gehecht zijn aan iemand en denken dat je hem graag ziet is echt niet genoeg. Jouw relatie zal waarschijnlijk toch niet blijven duren als je nu al zo verschilt. Ik denk niet dat jij jezelf daar nog 60 jaar mee samen ziet? Dan denk ik beter om hem nu te laten gaan. Ik garandeer je, het zal niet gemakkelijk zijn, je zal vaak momenten hebben dat je niet weet of het de juiste keuze was. Maar geloof me, na een tijdje zal je jezelf beter gaan voelen en zal je merken dat hij inderdaad nog niet de juiste jongen was. In een relatie kan je verschillen, maar het mag niet te veel zijn. Als je zoveel verschillen hebt, dat het zelf op activiteiten helemaal verschilt, is het denk ik niet meer goed. Voor hem zal het zeker niet gemakkelijk zijn, maar toch zal hij later, na zijn verdriet, dit ook inzien. Jullie zullen het alle 2 op jullie eigen manier verwerken, en wie het ook uitmaakt, jullie zullen alle 2 verdriet hebben. Toch moet je dan doorzetten en niet na een weekje terug samenkomen omdat je elkaar ‘mist’. Gehecht zijn is niet gelijk aan verliefd zijn. Pas als je na een half jaar hem nog mist, kan je bij elkaar terugkomen. Maar ik denk niet dat dat bij jou het geval zal zijn…
Als je het aan mij vraagt zou ik proberen de stap zetten te breken met hem, ook al doet het verdriet. Het is beter om nu uit elkaar te gaan dan na een aantal jaren, want dan ben je nog meer aan elkaar gehecht. Kop op meid! Je komt er wel!