verschil verliefd zijn en iemand leuk vinden.

Wat is voor jullie het verschil tussen verliefd zijn en gewoon iemand leuk vinden? En hoe merken jullie het als dat je verliefd bent?

Ik denk dat je dat vanzelf wel merkt toch? Ik bedoel, ik vind wel wat vaker jongens leuk, maar écht verliefd ben ik 1x in mn leven geweest. En persoonlijk vind ik het altijd zo raar om uit te leggen, want ik denk als je echt verliefd bent je daar geen uitleg over nodig hebt en het vanzelf wel merkt.

Ik noem nu even twee dingen, want anders blijf ik alleen maar door typen :’)

Bij een jongen waarop ik verliefd ben :

-Wil ik dag en nacht bij hem zijn. In tegendeel tot een jongen die ik alleen maar
leuk vind. Dan zie ik hem namelijk alleen maar graag.

-Wil ik bij het opstaan en slapen gaan het liefst zijn stem horen. Bij een jongen die ik alleen maar leuk vind wil ik gewoon een gezellig praatje maken.

Maar vooral.
Ik wéét dat ik verliefd ben wanneer hij al mijn angsten en zorgen laat verdwijnen.

Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken, want elk persoon is natuurlijk anders.

Heel raar, maar je merkt het pas écht wanneer je verliefd bent.
Ik dacht al vaker dat ik 'verliefd’was.
Maar toen ik met mijn vriend afsprak, merkte ik pas écht wat verliefd zijn is.

Ik kan veel jongens tegelijkertijd leuk vinden, maar verliefd word ik toch maar op eentje. Het constant aan hem denken is denk ik wel het voornaamste teken.

Ik denk dat als je verliefd bent je echt alles van die gene goed zal vinden en echt helemaal in de wolken bent al eet hij een kastane en bij leuk vinden kun je sneller denken: dude wtf doe je/heb je aan?

Goede vraag inderdaad :astonished: Ik dacht zo vaak dat ik iemand echt echt leuk vond, maar achteraf gezien viel het altijd wel mee. Volgens mij ben ik nog nooit echt verliefd geweest. Het knikkende-knieën-niet-kunnen-eten-gevoel heb ik nog nooit gehad zegmaar :stuck_out_tongue:

Al ik met hem ben vergeet ik echt alles buiten dat moment om, werelijk alles. Zelfs dingen die ik hem graag wou vragen.

Het liefst ben ik 24/7 bij em.

Iemand leuk vinden is vaak een kortere periode.

Als je verliefd ben vind ik zijn ‘imperfections’ mooi, of maken mij niks uit. En alles is goed aan hem.

dan krijg ik kriebels

En wat krijg je dan als je iemand leuk vindt?

To be honest,
ik ben nog nooit verliefd geweest, geen kriebels. Ik denk wel veel aan die persoon maar door mn bindingsangst word ik niet/nietsnel verliefd.

als ik verliefd ben:

-denk ik hele dagen aan dat persoon
-wil ik hem zoveel mogelijk zien
-is een glimlach al genoeg om me het gevoel te geven om te braken
-vind ik alles lief en schattig al is hij een klootzak
-zal ik altijd een zwak voor hem hebben.

als ik iemand leuk vind, vervaagd dat sneller. wil ik hem graag zien maar niet altijd.

Moeilijk uit te leggen. Maar als een jongen bijvoorbeeld een vriendin krijgt en je vond hem leuk, dan vind je het jammer en baal je misschien, maar als je verliefd was, dan kan je er om huilen en zit je er echt mee.

ja ik weet niet. ik ben denk ik nog nooit verliefd geweest. althans dat hoop ik want dan zou het speciale er een beetje af zijn haha.
nee maar met mijn ex had ik zoiets van ja, wel leuk, maar ik vond ook heel vaak heel veel gewoon stom. dat ik dacht van mannn wat zie jij eruit. of ja, gewoon als ie iets zei dat ik dan dacht van oh stom. maar oke. maar ik vind mensen eigenlijk wel supersnel leuk en dan denk ik er ook wel behoorlijk vaak aan eigenlijk en dan word ik er ook blij van als ik iets van die gene hoor enzo. maar is dat dan meteen verliefd? ik denk dat dat sowieso moet groeien ook. dat als je iemand leuk vind en je gaat het proberen zegmaar, dat het dan óf zo wordt dat je hoe meer je van elkaar te weten komt hoe minder leuk je elkaar gaat vinden, en dan is het dus niet liefde, of hoe meer je elkaar leert kennen hoe leuker je elkaar gaat vinden. en dan word je denk ik verliefd.
Maar heb ik dus nog nooit meegemaakt eigenlijk. Maar dus al wel super vaak iemand leuk gevonden.

Ik wist pas dat ik verliefd was, toen ik het echt was.
Had ooit wel eens jongens leuk gevonden, maar toen ik verliefd was, was het echt BAM.
En liep ik dagenlang te zingen en extreem vrolijk te doen en als ik hem sprak begon ik te shaken en alles door elkaar:’)
Ik denk dat als je iemand leuk vind je het vooral erg leuk vind om met hem te praten en te lachen, maar dat je je nog niet echt veilig voelt. Ik zou me juist schamen denk ik als ik zou gaan huilen bij degene die ik leuk vind. Als je verliefd bent schaam je je niet en ben je alleen maar blij als diegene je komt steunen.

Ik denk dat verschil ook wel ligt aan hoe goed je iemand kent.
Een jongen die je (bijna) niet kent kun je in mijn ogen wel leuk vinden maar niet verliefd op zijn. Verliefd zijn is meer op innerlijk en manier dat jullie met elkaar omgaan.

erg duidelijk verhaal (:

Nou… Ik zou zeggen: doe DEZE test en dan weet je of je verliefd bent of dat je hem alleen maar leuk vind!

Dat.

Als je echt echt echt verliefd ben;
1, denk je altijd aan hem.
2, word je gek in je hoofd als je zijn naam hoort.
3, ga je glunderen als je hem ziet!

vind je alleen iemand leuk;
1, Je bent chill bij hem.
2, Je kan normaal tegen hem praten zonder te stotteren.
3, Doe je er minder aan dan als je hotel de botel van een jongen ben!

Ik maak meer even onderscheid tussen 2 punten die ik zelf nu mee maak.

Als ik echt verliefd ben (in een relatie):
-Moet ik constant aan hem denken en aan een toekomst met hem.
-Word ik héél vrolijk bij de gedachte om bij hem te zijn en daar tegenover iets verdrietiger als dat niet zo is.
-Je hebt ‘andere’ gevoelens. Niet persé uit spanning, maar het gevoel ‘dit hoort zo’.
-Je kan álles maar dan ook echt ALLES kwijt. Huilen is geen punt, want hij zal er voor je zijn.

Als ik iemand leuk vindt (terwijl in een relatie met iemand anders):
-Krijg ik een prikkelig gevoel, maar niet de ‘vlinders’.
-Iemand aantrekkelijk vinden qua uiterlijk of manier van doen.
-Iemand extreem aardig vinden en soms denken ‘Deze jongen had ik leuk kunnen gaan vinden als ik nog geen relatie had’.
-Spanning. Vooral spanning van ‘ik heb weer eens spanning met een andere jongen’.

En nee, ik ben niet verliefd op die ‘andere’ jongens. Mijn vriend heeft dit ook wel eens met meisjes en we praten er altijd heel open over. We willen allebei geen relatie met ze, maar we vinden het soms leuk met ze te flirten.