Verschil Universiteit Maastricht en Universiteit Tilburg

Halloo!

ik wil graag gaan studeren volgend jaar (International Business Administration/International Business), maar ik ben er nog niet uit of ik dit in Tilburg of in Maastricht wil doen.
Nou is het zo dat in Tilburg een ‘normale’ manier van lesgeven is en dat ze in Maastricht ‘probleem gericht’ lesgeven maar wat houdt dit precies in? Heeft iemand ervaringen op dit gebied?
Is er verder iemand die aan de uni van Tilburg of Maastricht studeert/heeft gestudeerd en wat zijn jouw ervaringen?
Let me know! :fu:

X

Ik studeer aan de universiteit van Tilburg, en vind de campus erg fijn en voel me er welkom. Ook wordt er veel gedaan en georganiseerd voor studenten :slightly_smiling_face: alles is goed geregeld en verzorgd vind ik. Met jouw studie heb ik geen ervaring

Afgelopen woensdag ben ik ook even wezen kijken op de Universiteit van Tilburg en ik vond het er ook gezellig (vooral de ‘studieruimtes’ hihi) maar al mijn vriendinnen gaan weer naar Maastricht pff. Wat een moeilijke keuze zeg! En dan heb je ook nog dat ‘aparte’ onderwijs in Maastricht waar ik niks van snap dus ik hoop dat iemand mij het even goed kan uitleggen!

ups!

Ik weet niks van de uni’s, sorry, maar ik wil wel even tegen je zeggen dat het heel belangrijk is dat je die studie en universiteit voor jezelf kiest! Dus niet ergens heengaan omdat al je vriendinnen daar ook heen gaan, harde waarheid: jullie groeien toch uit elkaar en dan heb je jezelf ermee als je op een universiteit zit die je minder leuk vindt dan een ander.

er zullen toch vast meiden zijn die op de uni van Tilburg of Maastricht studeren? haha!

Geen idee, maar in Tilburg wonen in elk geval de leukste mensen :grin:

Daar ben ik me heeeeeel goed van bewust maar toch bedankt!