verschil tussen verliefd zijn en aantrekkingskracht?

Ik heb al best wel lang met mijn vriendje, maar soms heb ik bij andere jongens zo een bepaald gevoel. en dan weet ik niet of ik nou verliefd ben of gewoon aantrekkingskracht?
dus mijn vraag is, hoe kan je die gevoelens nou onderscheiden?

waarschijnlijk aantrekkingskracht

ik denk dat wanneer je verliefd bent, je vaak aan die jongen moet denken.
en bij aantrekkingskracht je een jongen gewoon even een leuke jongen vindt, maar daarna alweer bent vergeten.

Niet.

Is inderdaad erg moeilijk te onderscheiden… Er is een jongen nu, en door ervaring weet ik dat het nu gewoon om aantrekkingskracht gaat… de aantrekkingskracht is echt heel groot, dat ik het eerst verwarde met andere gevoelens…

En wat roooozz zegt, ook een jongen waarbij je erg sterke aantrekkingskracht heb kun je veel aan denken, vannacht droomde ik zelfs over die jongen :stuck_out_tongue: Maar ik ken mijzelf intussen en weet dat er geen gevoelens in het spel zijn…

Je kunt ze eigenlijk niet door bepaalde dingen onderscheiden, dat moet je zelf ontdekken en zelf ervaren, intussen weet ik het verschil, hoewel ik dit verschil niet kan uitleggen… Ja bij die jongen met die aantrekkingskracht, wil ik hem lichamelijk XD om zo maar te zeggen… als ik denk aan een jongen waar ik verliefd op ben, dan denk ik aan een toekomst beeld, en hoe het zal zijn om samen te zijn, en wil ik ermee knuffelen en praten en leuke dingen doen… En een jongen waarbij het puur gaat om aantrekkingskracht, denk ik aan hele andere dingen dan die dingen XD ( als je begrijpt wat ik bedoel )

Hmm, ik ken het wel ja. Ik ken ook een aantal jongens waarbij ik wel een soort van aantrekkingskracht voel, maar ik ben niet verliefd ofzo. Maar ik denk overigens wel dat ik verliefd zou kunnen worden. Tja, niet echt uit te leggen wat het dan precies is, dat moet je een beetje aanvoelen.

Ja dat wat xVlinderr zegt denk ik ook, dat het wel over kan gaan in verliefdheid… een sterke aantrekkingskracht…

Aantrekkingskracht is het beginsel van verliefdheid,
aantrekkingskracht heb ik bij jongens die ik niet krijgen kan, onbereikbaar of onmogelijk zijn.

Doe je meer met aantrekkingskracht dan wordt het verliefdheid.

Ohjee :stuck_out_tongue: … ik wil niet verliefd worden op hem XD… maar de aantrekkingskracht is er… en het geflirt, en het plan om af te spreken enz… maar voor beiden gewoon voor de fun, zoals t nu lijkt :stuck_out_tongue:

Ik denk dat het gewoon aantrekkingskracht is; dingen die je altijd zult hebben voor het andere geslacht. Dit is vrij onschuldig, zolang het gevoel maar niet te sterk wordt.

Ja aantrekkingskracht, heb een vriend, maar dahaaamn er zit een jongen bij mij op school, die heeft een aantrekkingskracht van hier tot tokyo xD!

Ja “aantrekkingskracht.” Heb ik ook beetje bij een jongen die ik elke dag tegen kom. nah, ik weet niet. We kijken elkaar echt altijd aan enzo. Verder niks hoor. xD

Heb gewoon een vriend en daar ben ik verliefd op. :slightly_smiling_face:

Als je je aangetrokken voelt tot iemand is dat voornamelijk lust denk ik. Maar vanaf je hem niet meer ziet, denk je niet meer aan hem.

Verliefdheid is constant aan iemand denken en er ook een relatie mee willen.

Exactly.

Wat is dan het verschil tussen ‘iemand leuk vinden’, verliefd en aantrekkingskracht?

Als je verliefd bent denk je bijna de hele dag aan hem en voel je ‘vlinders in je buik’ haha, en als je een jongen bijvoorbeeld heel mooi vindt, dan voel je je aangetrokken tot hem, maar verder denk je niet meer aan hem ofzo.

Er is denk ik weinig verschil tussen iemand leuk vinden en aantrekkingskracht. Alhoewel je misschien bij het eerste meer iets hebt van: ‘daar zou ik wel verliefd op kunnen worden’