verschil tussen scholen in Belgie en Nederland

[quote author=Girliez link=topic=178004.msg6929265#msg6929265 date=1294348954]
[-

Haha ja idd. En ik moet gewoon in de les even weg om frisse neus te halen, weg van die concentratie (onze les duurt 75 minuten)

Vraagje: Is universiteit in Nederland zo duur? Want ik zag eens op het nieuws dat een meisje erg hard leerde (ze was Belgisch maar volgde unief in Nederland) voor een soort ‘beurs’ te krijgen die je alleen kreeg als je punten hoog genoeg waren. En dat het anders 3000 euro ofzo kostte.

als je nu bv ongesteld bent, moet je eerst langs de ‘leerlingendienst’ moet je daar gaan vragen of je naar het wc mag,
onze lessen duren 50 minuten en wij hebben 7 lessenuren en soms nog 8ste lesuren bij op sommege dagen -.-,
ik heb bv op maandag en vrijdag een 8ste uur =s

Gij zit echt op een strenge school eh :’)
Bij ons was het echt nog chill. Ben zelfs twee keer de klas buiten gestapt en heb hier nooit straf voor gekregen :grinning:

bheeeeei,ik heb ook een achtste uur op vrijdag.
dat is zo kut!
het 7e en 8e uur wiskunde,sterven

Jeuses wat een gedoe. Volgens mij als je eindelijk toestemming hebt ben je al doorgelekt.
Ik ben even te lui om te rekenen. Maar hoe laat ben je dan uit?

Oh trouwens, ik had ook 50 minuten op mijn oude school. Rond 3 uur toch?

Bij ons mag je wel naar het wc hoor.
En ik zit steeds stiekem te eten in de les :grinning_face_with_smiling_eyes:
best wel grappig,elke keer als ze omdraait bam sandwich in de mond en kauweeen

Haha dat klinkt voor mij best raar. Ik ga bijna elke les gewoon de klas uit, en ik hoor er niks over.

Vraag voor België :
Hoe werkt dat bij jullie als lessen uitvallen?

op een normale dag( dus zonder een 8ste uur) hebk om kwart voor 4 gedaan, en als je dan een 8ste uur hebt heb je om half 5 gedaan dus dat zijn lange dagen vind ik =s

als de leerkracht er niet is dan worden we in de ‘studie’ gezet dat uur, maar als je dan meer dan 1 uur studie hebt op een dag en je hebt het laatste uur ook studie dan mag je het laatste uur naar huis ^^

Zoo… Dat is wel lang ja.
Wij hebben tot maximaal 5 uren. Ik heb elke dag tot het 4e, dat is 10 voor half 3. En dan ook nog heel vaak uitval. Dus ook vaak 10 over half 1 al uit.

normaal heb je studie in de refter,of heel soms in een lokaal.
Als je tijdens een achtste uur studie hebt,mag je gewoon weggaan.
Als je 2 uur studie hebt op een dag,en die laatste valt het 7e mag je ook weg.

wij hebben in de voormiddag 4 lesuren en in de namiddag 3 lesuren als je geen 8ste uur hebt, anders heb je in de namiddag ook nog eens 4 lesuren =s

wauw daar kannek alleen maar van dromen hier in belgie =p

Dat is opzich ook best streng.
Bij ons heb je soms een studieruimte waar je heen moet, maar meestal heb je gewoon een tussenuur. En als het het eerste of het laatste uur is mag je gewoon weg (of uitslapen dus)

Haha ik besef me nu wel dat ik het wel chill heb ja, haha.

haha klein vraagje, wat is een ‘tussenuur’ ? ^^