Verschil tussen PSP en Photoshop?

heey, ik heb psp 9 en photoshop cs2 op mijn computer staan, maar gebruik nu eigenlijk alleen photoshop. zijn er veel verschillen tussen deze 2 programma’s of is het eigenlijk min of meer hetzelfde? en wat kan je beter doen met psp en wat met photoshop?

die twee programma’s heb ik ook…

photoshop werkt gewoon veel makkelijker. En is ook echt wel uitgebreider…

maar echt weten doe ik het ook niet

Ze zijn eigenlijk bijna hetzelfde, alleen heten de tools anders enzo. Ik vind dat je met Photoshop beter tekeningen kunt maken en graphics beter met PSP. Graphics maken doe ik altijd met PSP, omdat ik dat gewend ben en lekkerder vind werken xD (ik had een paar jaar geleden Photoshop geprobeerd maar het was heel erg langzaam op mijn computer dus ging ik terug naar PSP en sindsdien heb ik nooit meer Photoshop gebruikt.) Ik gebruik toch een ander programma voor tekenen.
Volgend jaar ga moet/ga ik wel met Photoshop werken, voor m’n opleiding, dus dan kan ik eigenlijk pas de verschillen echt zien xD

Ik heb ze ook allebei. Het is echt niet waar dat Photoshop makkelijker werkt hoor :slightly_smiling_face: Ik gebruik zelf al jarenlang PSP en vind dat daarom veel makkelijker te gebruiken, het is maar net wat je gewend bent.
Photoshop heeft wel uitgebreidere opties dan PSP, dus je kunt er meer mee, maar alles wat ik ermee wil kan ik net zo goed met PSP. En dit geldt voor heel veel mensen (: