verschil tussen piercen en schieten

ik ga vandaag een neuspiercing laten zetten, maar ik lees overal dat piercen veel beter is dan laten schieten.
maar wat is het verschil eigenlijk??

piercen gaan ze met een naald er door heen, en schieten wordt het gewoon geschoten net zoals bij oorbellen.

schieten = schieten (like oorbellen in je oorlel)
piercen = met een naald die ze erdoor duwen

Ik dacht dat schieten verboden is bij neuspiercings?
Correct me if I’m wrong.

Met piercen wordt er een naald gebruikt en met schieten een soort van… schietpistooltje?

Ze kunnen dat pistool iig niet goed desinfecteren dus er zit een hoger risico aan vast. Bovendien is er een grote kans dat kraakbeen inscheurt etc.

Piercings laten schieten is volgensmij zelfs verboden?
Dat mogen juweliers niet meer doen iig.

Bespaar jezelf gewoon een misvormde neus en ga naar de piercingshop.

Als je het laat schieten heb je meer risico’s en sommigen zeggen dat het meer pijn doet :stuck_out_tongue:

maar met een naald door je neus lijkt me veel pijnlijker dan met een schietpistooltje zeg maar…

Piercen is dat ze het gewoon langzaam ‘doorboren’ met een naald, bij schieten doen ze het met een pistooltje en is het in een paar seconden gepiept. Schieten is overigens wel slecht, omdat er veel druk op je kraakbeen komt te staan en het dus scheurt.

up!!

je moet er iets voor over hebben he?

Tja het is het een of het ander, met de naald kan meer pijn doen maar schieten kan weer achteraf meer pijn doen. (dan heb ik liever even pijn, dan een paar weken.)

en een navelpiercing dan ? kun je het dan ook laten schieten ? ik wil over een jaartje ofzoiets graag een navelpiercing alleen ik word al misselijk als iemand aan mijn navel komt, haha.

tbh ik denk eigenlijk dat jullie een overdreven beeld hebben van het piercen. tuurlijk steken ze met een naald door je vel maar ze zijn echt geen tien minuten bezig met die naald erdoor te steken ofzo hoor. zo veel meer pijn dan schieten doet het volgens mij dus niet.

Laat het alsjeblieft piercen en niet schieten. Ik heb het laten schieten, en kreeg een ontsteking. Eerste dagen ging het goed maar toen ging het gaatje ontsteken en werd dik, aan de binnekant van mijn neus en aan de buitenkant zag je dus een bobbeltje. Na een paar keer insmeren met desinfectief spul ging het na een paar weken weg. Daarna kwam het weer terug. Das niet echt een goed teken dus toen heb ik besloten om de neuspiercing er uit te halen want ik was bang dat ik voor altijd een bobbel op me neus zou hebben. Nu is mijn neus volledig genezen en zie je niets meer.

Het schijnt dus zo te zijn dat als je je neus laat schieten dat je kraakbeen zo een op donder krijgt dat je kraakbeen gewoon breekt! Het is zoiezo verboden geloof ik om nog neuzen te schieten!

Dus wees slim en laat het piercen, zodat je kraakbeen geen op donder krijgt!

Ik heb twee neuspiercings en ik heb ze beide laten schieten :slightly_smiling_face:
Heb geen problemen gehad en het deed geen pijn.

Heb het trouwens laten schieten omdat dat voor mij het handigste uitkwam (de plaats). Maar piercen is het advies.

Schieten: De juwelier gebruikt een ‘pistool’ waar het knopje in zit en schiet die door de huid heen.
Piercen: De piercer gebruikt een holle naald en haalt als het ware een klein stukje ‘vlees’ weg, waar de piercing door heen gaat.

Piercen is in alle gevallen dus veel beter omdat er een miniscuul stukje huid wordt weggehaald waardoor er geen druk om het omliggende staat. Daarnaast gaat dit ‘vloeiend’ en niet met een klap zoals met een pistool. [Die klap kan scheurtjes in het kraakbeen veroorzaken bij de oren, maar in de huid lijkt me ook niet fijn.]

Ikzelf heb wel mijn neuspiercing laten schieten [mind you, dit was al 7 jaar geleden] en het is, gelukkig, redelijk goed gedaan. Wel last van een ontsteking gehad in het begin en hij zit wat scheef [schever dan dat ik wilde, althans], maar hij doet het nog steeds :stuck_out_tongue:

En zover ik weet mogen juweliers niet meer in kraakbeen en andere plaatsen schieten naast de oorlel.

Nee. Trust me. Schietpistooltje is kut.

ik heb hem toch laten schieten, deed geen pijn. en nu zit ie ook goed.

Schieten is echt onwijs slecht, als je een piercing laat schieten breken er, door de kracht van dat pistool, kraakbeenstukjes ‘af’. Als die gaan ontsteken, heb je echt een groot probleem. Denk maar aan een ‘bloemkool’ oor

http://praats.web-log.nl/mijn_weblog/images/2008/08/13/bloemkooloor1.jpg

Sorry, maar ik vind het echt een beetje dom dat je het toch gewoon gedaan heb, zeker na al die waarschuwingen.