Verschil tussen nu en 5 jaar terug.

Wat is het grootste verschil hoe jij was 5 jaar terug en hoe jij nu bent?

5 jaar terug was ik een stuk onzekerder

5 jaar terug (was toen net 18) was ik veel minder zelfstandig. Nu regel ik zoveel mogelijk zelf en vraag ik niet zo gauw om hulp.

Vijf jaar geleden was ik een meisje. Te emotioneel en veel te onzeker. Ik vond de toekomst eng, ik vond mensen eng en hield me heel ver van nieuwe dingen. Ik was bang voor oudere kinderen. Toch was ik ook heel agressief en boos. Ik had toen een boze persoonlijkheid. Nu is dat veel minder.

Ik ben nu ontzettend gegroeid. Ik ben gevormd door alles wat er in vijf jaar tijd is gebeurd. Ik ben nog steeds emotioneel en agressief maar ik heb het beter onder controle. Ik durf in het diepe te springen en ik maak keuzes die mij goed lijken. Ik vaar niet meer mee op de boot van anderen maar ik volg mijn eigen hart en ik doe wat voor mij goed lijkt.

5 jaar terug was ik een super onzeker meisje wat nooit d’r mond open trok en nooit van zich af durfde te bijten. En dan nog niks te zeggen over mijn super mooie kapsel ahummm

Wel mooi om te lezen dat iedereen vind dat zij wel positief veranderd is! :slightly_smiling_face:

5 jaar geleden (toen was ik 13, bijna 14) was ik, naar mijn idee, gelukkiger met mijzelf. Ik was me minder bewust van m’n slechte eigenschappen, ik was slanker, vrolijker etc. Ik maakte me veel minder zorgen over alles.

(sorry dat ik het rijtje van positieve veranderingen doorbreek haha)

helemaal niks eigenlijk

Dit ^

Ik ben volwassener geworden, emotioneel gegroeid en ik heb vanaf mijn 20e ook veel meer levenservaring opgedaan. Soms denk ik weleens: pff 25 is oud, maar het is eigenlijk wel fijn om ouder te worden. Nu nog wel haha. :stuck_out_tongue:

5 jaar geleden was ik een heel angstig, stil meisje. Ik hield alles voor me, en praatte nooit over wat er echt in mij omging.
Nu ben ik niet meer zo stil en angstig, maar ben ik vooral hard en fel geworden. Ik kom nu meer uit voor mijn mening, en trek me niet meer zoveel van de problemen van anderen aan. Aan de ene kant positief, aan de andere kant negatief.

Pijnlijke herinneringen. Ik bracht 5 jaar geleden mijn dag al huilend door. Ik was erg introvert en mezelf aan iemand voorstellen was er vaak al te veel aan. Ik had ook constant verschrikkelijke pijn door m’n aandoening die toen pas ontdekt werd.

En nu staat m’n mond niet stil, heb ik eindelijk vrienden en heb ik hoogstens 1 keer per week last van die pijn.

:beer: , dus.

Toen was ik 16 en flink de weg kwijt.

5 jaar geleden was ik veel onzekerder en verdrietiger. Helemaal niet blij met mezelf. Terwijl als ik nu terug kijk ik mezelf wel voor mn kop kan slaan. Ik was graag nog geweest hoe ik toen was, alleen dan minder onzeker.

5 jaar geleden zat ik in groep 8 en was ik dus eigenlijk nog echt een kind zonder zorgen aan haar hoofd. Ik was een verlegen, gehoorzaam en vrolijk meisje. Ik had een paar goede vriendinnen waar ik altijd veel leuke dingen mee deed.
Ons gezin was toen nog compleet, en dat mis ik het meest.

5 jaar geleden was ik best wel een stil meisje dat vooral op school focuste en niet heel veel vriendinnen had. Mijn wereld was nog best wel klein eigenlijk. Ik zat middenin in de puberteit en wist me soms geen raad met mijn lichaam.

Nu is mijn sociale kring veel groter en ik praat honderduit over het algemeen!

Meer verstand gekregen

Daar wil ik niet over nadenken :")