verschil in maten

hoi!
zijn hier nog meer meiden met verschillende maten
ik heb bvb 34/XS in topjes/truien/T-shirts
maar in broeken/rokken heb ik maat 38/M (soms 36, ligt ook aan het merk)
dat zijn 2 maten verschil, wat ik best veel vind eigenlijk…
hoeveel maten verschil hebben jullie dan?
moest er al zo’n topic zijn, let me know :wink: (ik vond er geen met de zoekfunctie)
xx

Verplaatst.

ja ik heb dat ook, soms zitten er wel 3 maten tussen, maar dat verschilt ook weer per merk.

ow hij stond bij beauty omdat het over lichaamsproporties gaat ^^

oh nog een vraag, als je maten verschillen, is dat dan boven groter of onder groter?

Bij mij is het vanonder groter, maar ik heb ook 1 heel gespierd been :woman_facepalming:

up (a)

Ik heb eig. altijd in shirtjes/jurkjes 36 (soms 38)
In broeken 38
En ik leggings/rokjes ook 36/38

1 maat verschil dus tussen broeken en shirtjes, onder is dus groter. Maar dat komt omdat mijn bovenbenen wat breder zijn.

ik heb altijd dezelfde maat qua broek en shirtjes.

Dat heb ik ook, shirtjes meestal 36/38 en broeken/rokjes kan ik het beste 40 dragen. Maar komt omdat ik brede heupen heb en van boven smal ben.
Tsja ligt gewoon aan de vorm van je lichaam, helemaal niks ergs aan ofzo.
Alleen soms vervelend als ik een jurkje wil kopen, dan gaaptie van boven en de rest zit goed.

jah ik vind het best irritant ^^

ik heb bovenaan; 34/36
onderaan; 36

shirtjes/truien etc 36/s
broeken 164/172 :blush:
ja kindermaat dus…heb nogal korte benen…
maar soms pas ik 34 of van die irritante broekmaten met 2 cijfers xD
snap nog steeds niet hoe dat gaat met die maten :stuck_out_tongue_winking_eye:

haha ik snap ook niks van broekmaten XD (behalve bvb 34, 36, 38, 40…)

34 bestaat toch ook uit 2 cijfers…

de jeansmaten lopen van 25 t/m 34
ik dacht dat 25 maat 34 is, 26 is dan 34/36, 27 is maat 36, 28 is maat 36/38, 29 is maat 38, etceteraaa. En het tweede cijfer is de lengtemaat. Normaal is 32, kort is 30, lang is 34 (:

OT: ik heb gewoon 38 bij allebei :’) heel soms 36 in jurkjes/topjes, en heel soms 40 in bepaalde merken, maar toch over het algemeen een 38 overal :stuck_out_tongue:

Broeken 42
Shirtjes 38

Man, ik heb voor shirtjes, M ofzeu, en broeken 34 of 36 of 38, Ligt eraan welk merk en wat voor broek.

Tops/shirts : 36
Broeken : 36/38

Ja ik heb dat ook heel erg. Niks aan te doen :slightly_smiling_face:

ik heb in
shirtjes 34-36
rokken 34/ 36
jurken 36-38
broeken 36-38, 28/29 jeansmaat
het rare is dat ik voor broeken een maat groter heb als voor rokken, maar dat komt omdat broeken vaak op mijn buik eindigen en rokken ik net iets hoger draag en boven mijn buik ben ik een stukje slanker. Maar broeken zijn moeilijker zo hoog op te trekken, omdat de meeste vrij laag zitten. En jurken heb ik een grotere maat dan shirtjes, omdat ik een redelijke grote cupmaat heb en jurken zitten daar vaak strakker als shirtjes.