Verschil CKV en kunst beeldend?

Okay, de titel zegt het al, maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen CKV en kunst beeldend? Want in principe gaat het allebei over de kunst.
En is het handig om kunst beeldend te kiezen als je niet zo heel goed kunt tekenen?
Dat wou ik even weten ^^

bij kunstvak beeldend hoef je niet per se goed te zijn in tekenen, ik heb dat vak ook en ben totaal niet goed in tekenen :stuck_out_tongue_winking_eye:
als je maar beetje inspiratie hebt en een beetje creativiteit heb.
en je hoeft heus niet alleen te tekenen.
en ckv is gewoon een stom vak :x nee, dat gaat vooral om culturele dingen zoals theatervoorstellingen en films enzo blabla.

ja ckv gaat ook over andere dingen, zoals muziek en theater.
ookal kan je dat als kunst beschouwen het word bij kunst beeldend waarschijnlijk over de kunst als schilderijen

CKV gaat over culturele vorming, daar zit kunst bij in maar culturele vorming is ook theater, muziek en film etc. Beeldende vormgeving is juist het vormgeven van een concept. Vorming en vormgeving is dus totaal anders :3

Ckv is kut, veel theorie
en kunst minder theorie daar maak je zelf ook wat. teminste by my op school wel!

beeldend is schilderen, boetseren, tekenen en theorie
kcv is theorie, theorie, theorie en dingen als presentaties enzā€¦voornamelijk cultureel verdiepen

kortom kcv verdiepen
beeldend doen

^ KCV is weer iets heel anders XD

Maar OT: ligt eraan welke CKV je hebt. Ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit, maar bij mij (oude 2e fase) had je CKV 1, 2 en 3. Wij hadden de CKV die nu Kunst Beeldend heet en wat dus precies hetzelfde inhoudt, maar je hebt dus ook CKV wat meer over theater en dat soort dingen gaat.

Okaayy, tsja ik zit nu in 3 vwo en moet profielkeuze maken en ik zat te denken of het verstandig is om kunstbeelden te kiezen naast mijn CKV^^