Verre reis annuleren??

Even wat achtergrond. Zou het appreciëren om 'n beetje respons te krijgen, want het zit me echt diep… Dit jaar heb ik 7 maanden op m’n eentje gereisd in Azië. De tijd van mijn leven gehad, en sinds terugkomst gespaard voor een komende reis. Voordat ik terug aan school begin, wou ik nog een laatste reis maken, is uiteindelijk Peru geworden. Heb besloten mijn papa mee te vragen, omdat dit al lang een droom van hem is, en in de hoop onze band te verbeteren.

Nu, mijn ouders zijn sinds een maand gescheiden en ik heb 't hier veel lastiger mee dan gedacht. Er zijn ook enkele dingen gebeurd waardoor het vertrouwen tussen mijn papa en ik nog meer beschadigd is. De hele situatie vraagt heel veel energie, en de zin om nog op reis te gaan (en al zeker samen) is echt 0,0. Ik ben misschien dit jaar een beetje uitgereisd? + door de hele thuissituatie niet zoveel zin, zelfs al was het nu niet met papa. Over deze twijfels heb ik al gesproken met hem, maar we vertrekken normaal binnen 8 dagen. Ik weet dat gaan misschien niet slecht is, omdat we zo aan onze band kunnen werken, maar is het geen zonde? Het is een mindset, maar momenteel ben ik echt niet happy en heb maar weinig reisvreugde. Géén zin om te gaan, maar wil de tickets niet zomaar verliezen natuurlijk. Gaat elk om 500€. Al is het natuurlijk nog een veel groter verlies als ik effectief ga en me er niet over kan zetten. Wil gewoon papa niet teleurstellen, keek hier zo naar uit. Mijn zin is gewoon weg, en ik ben (in tegenstelling tot al mn andere reizen) geen beetje enthousiast… Meningen?

Je gaat deze reis met een doel maken. Wat is het hele nut van het boeken van de reis geweest als je hie uiteindelijk dus geen zin in hebt? Ik vind dat je je er gewoon overheen moet zetten en moet gaan. Het slaat nergens op om 8 dagen voor vertrek te gaan annuleren. Naast dat je vader dus wel moeite wil doen voor deze reis en het doel van de reis.

Bespreek dit met hem, maar ga wel. Ik heb zelf altijd voor vakantie even geen zin om te gaan, maar zodra ik weg ben vind ik het hartstikke leuk!

Dit. Misschien juist wel goed voor je om even uit je vertrouwde omgeving te zijn.
Snap dat je andere dingen aan je hoofd hebt maar die moet je proberen los te laten.

Dit ja

Dankjewel voor jullie reacties xx