Verre afstand én moslim

Hoi!

Even als eerste; Ik heb hier op GS een vaste account waar ik vaak opzit, dus ik ben geen flauwe Fokker ofzo. Ik heb gewoon liever niet dat de mensen die mij kennen en hier op zitten mijn problemen te weten komen.

Nouja ik heb al een tijdje een vriend. Op zich gaat dat nog erg goed en ik geef heel veel om hem.
Helaas woont hij best ver weg, ik woon in Breda, hij in Utrecht.
Daardoor zien we elkaar maar eens per week een dagje in het weekend.
Opzich is het nog wel te doen.

Nu komt de zomer er aan en is er wat meer te doen. Kermis, festivals, etc.
Zoals al in de titel staat is mijn vriend moslim. Dit maakt alles nog wat moeilijker, want hij mag absoluut hier niet blijven slapen, en ik ook niet daar natuurlijk.
Zijn vader weet niet van onze relatie af, zijn moeder wel. Die gunt hem dit en daarom liegt ze weleens tegen zijn vader over waar hij is in het weekend.

Dit is natuurlijk heel lief van haar, maar het lost de rest nog niet op.
We kunnen veel niet samendoen doordat hij hier dus niet mag blijven.
Ik vind het erg lastig, want ik moet al best veel opofferen om hem in het weekend te zien, en na een tijdje gaat het best wel vervelen.
Ik bedoel, ik wil ook naast mijn vriend wakker kunnen worden, ik wil ook met hem op stap gaan, ik wil ook met hem naar festivals en dergelijke.

Ik wil hem absoluut niet kwijt om dit, maar het maakt alles zoveel moeilijker!
Eerlijk gezegd had ik hier nog helemaal niet over nagedacht toen ik aan deze relatie begon, want hij zei dat hij niet streng moslim was, dus wel veel mocht.
En dat is wel zo, maar toch staat er nog het een en ander in de weg…

Ik weet dus echt niet wat ik moet doen, want het begint me langzamerhand wel echt dwars te zitten!
Ik waardeer het echt als je dit helemaal hebt gelezen, want volgens mij ben ik nauwelijks te volgen haha.

Dus heeft iemand tips, ervaringen hiermee?

Alvast bedankt!

up

Tja, dat is idd best wel vervelend…
Misschien kan zijn moeder zijn vader een beetje ompraten, als het ware? (Gewoon zonder meteen te vertellen dat hij al een vriendin heeft.) En dat ze dan tegen hem zegt dat ze ondanks het geloof het toch wel leuk zou vinden als hij een (niet-moslima) vriendin zou krijgen. Want je kunt dit wel op Girlscene zetten, maar het blijft ook voor het grootste deel een probleem van zijn familie, en niet van jou, hoewel je het wel erg vervelend vind. Wat zegt je vriend er zelf over dan?

Poeh, lastig.
Weet hij ook dat je hier allemaal mee zit?

Lastige situatie…
Ik vrees dat je maar twee dingen kan doen
ofwel er een eind aan maken, ofwel de problemen onder ogen zien en verder gaan :confused:
Wat zegt hij ervan? Praten jullie er regelmatig over?

Nja hij zegt dat er niet veel aan te doen valt…
En zijn moeder zal dit sowieso ook niet toelaten denk ik, want ze is tegen seks voor het huwelijk (al houd hij zich hier niet aan) en snapt dus wel dat wij echt niet een meter van elkaar liggen in bed.

En zijn vader mag dit echt niet weten, want hij is wel erg streng moslim en wil niet dat mijn vriend een vriendin heeft, en helemaal geen niet-moslima.

Altijd weer dat geen seks voor het huwelijk x’D
Alsof je niet overdag seks kunt hebben met elkaar, waarom gaan ouders er altijd vanuit dat zoiets alleen snachts in bed gebeurd?
Maargoed, als er niet veel aan te doen valt moet je je afvragen of je wel zo in deze situatie met hem verder kunt. Want wat jij wilt is ver verwijderd van wat er kan gebeuren.

Nouja, er een punt achter zetten is denk ik ook geen goed idee, want haar vriend zal hierna waarschijnlijk ook vriendinnen krijgen die niet moslims zijn. Eigenlijk vind ik dat hij het probleem zelf moet oplossen (want ja; het zijn zijn ouders en niet de jouwe), maar ik snap wel dat je ermee zit en dat je 's zomers gewoon wat leuks met je vriend wilt gaan doen.
Toch maar een keer goed met hem (of desnoods met zijn moeder) gaan praten dus. Jij kan hier niet veel aan doen.

Idd, zijn moeder moest eens weten…

Maarja ik weet het echt niet, de ene stem in mijn hoofd zegt ‘Ja dit houd je niet vol, op een gegeven moment kan je er echt niet meer tegen’, en de andere stem zegt ‘Maar je houd zoveel van hem, liefde overwint toch alles?’

Bah.

Ik zie dat je al twintig bent…
Hoe zit dat met jullie toekomst? Zou je je moeten bekeren om met hem te mogen trouwen?

Ik ben geen 20 haha, ik had even snel een datum ingevuld sorry.
Ik ben 16.

Dat maakt het nog iets minder problematisch.
Liefde zou idd moeten overwinnen, maar je bent nog jong, je hebt nog tijd. En sowieso zit er nu ook niet zoveel toekomst in of ben ik verkeerd?
Ik vraag me af of het de moeite waard is.
Natuurlijk, als je hem graag ziet… Hou nog even vol, tot je het voor jezelf hebt uitgemaakt.

Ja idd, hij kijkt al heel ver in de toekomst, en ik doe dat liever niet omdat ik natuurlijk niet zeker weet of ik voor altijd bij hem zal blijven, zeker onder deze omstandigheden.

Hoe oud is hij dan?

up

17

We zijn nog wel heel jong, I know, maar beiden ook heel serieus en ik zie misschien ook wel een toekomst met hem.

Ik weet niks zeker natuurlijk!