Verraden

Ik voel me nogal verraden door 1 van mijn beste vriendinnen.
Het gaat om 2 meiden ik noem ze A en B, A is een van mijn beste vriendinnen die dit afgelopen jaar bij mij in de klas kwam. B is een goede vriendin waarmee ik 2 jaar geleden in de klas zat. A en B kennen elkaar al heel lang omdat ze samen op de basisschool hebben gezeten.

We hadden deze vakantie al veel met ze drieën gedaan en het was altijd gezellig. Nu was ik een week weg naar mijn beste vriendin die een jaar geleden verhuist is. Toen ik terug kwam waren ze samen aan het logeren en ik was met ze aan t whatsappen, A deed op app heel kortaf en probeerde het gesprek steeds af te kappen. De volgende dag zouden we gaan varen en de jongen (C) waarmee we gingen varen vroeg of we allemaal wat drank mee konden nemen, ik vond het geen enkel probleem en ik dacht dat A die mening met mij deelde omdat we vaak genoeg samen over drank hebben gepraat.

De volgende dag gingen we varen met A, B, C en ik. A en B trokken heel erg naar elkaar en ze hadden van die onderonsjes die vrij opvallend waren aangezien we op een boot zaten en je niet echt naar een andere plek kon. Het maakte me vrij weinig uit omdat ik 't gewoon gezellig had met C.

Na het varen gingen we naar B haar huis. Bij B thuis waren we gewoon wat aan t praten en we waren van plan om nog wat te gaan koken. Ik zat op B haar telefoon en kwam toen op een whatsapp gesprek uit die over mij ging. Het was tussen B en de vriend van C. Eerst las ik dat B had gezegd dat ze niet wou drinken en dat ze mij zou dronken voeren zodat ze kon lachen ect. Wanneer ik veder omhoog scrolde zag ik dat ze foto’s van mij had gestuurd waar ik heel lelijk was. Het waren ingezoomde foto’s van selfie’s die we met zijn drieën hadden gemaakt. B had echt iets van 15 foto’s van mij gestuurd. En had er bij gezegd dat hij dit niet aan mij moest vertellen ect.

Terwijl ik dit gesprek las zat ik naast A en ik liet t aan haar zien. Ze keek me verbaasd aan en las met me mee. Op een gegeven moment zie ik de foto’s in de chat en daar onder zie ik een berichtje: ’ x A '. A had dus geholpen met de foto’s te sturen. Ze weet niet dat ik dit heb gelezen en dat ik dus weet dat alles wat ze zei gelogen was. Ze probeerde het voor B namelijk goed te praten aangezien zij de persoon was die ook de foto’s heeft gestuurd.

Ik vind de foto’s nog geen eens zo erg, maar het feit dat A, een van mijn beste vrienden gewoon keihard in me gezicht liegt en het toelaat dat iemand gênante foto’s van haar beste vriendin(?) doorstuurt.

Stel ik me aan?

Nee, je stelt je niet aan; dit zijn geen goede vriendinnen. Je kunt ze beter kwijt dan rijk zijn.

Wat een kut vrienden zeg

nee absoluut niet, ik zou echt heel boos zijn.

Geen contact meer me hebben en negeren.

Van je vriendinnen moet je het maar hebben… ik zou ze laten gaan. Echte vriendinnen doen zoiets niet.

Jij verdient veel beter dan dit! Hou er mee op met deze vriendschap, je zal er zoveel meer gelukkig van worden :slightly_smiling_face: En je zal sws nog prachtige vriendschappen meemaken, dus wees niet bang om deze af te kappen.

Dit is wel heel gemeen van ze…

Wat een kut actie van ze, zulke “vrienden” ben je liever kwijt dan rijk.

Met zo’n vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
Laat ze gaan, en met C kan je beter ook geen contact meer hebben.

Als goede, beste vriendinnen hoor je dit niet te doen! :hammer:

Je stelt je echt niet aan! Zoiets doe je niet! :rage:

Jij stelt je absoluut níet aan. Dit zijn mensen die jou simpelweg niet verdienen. Confronteer ze er mee (je bent sterk en zelfverzekerd genoeg, dat weet ik zeker!), laat zien dat je dit niet accepteert en dat je geen behoefte hebt aan hun “vriendschap”… Dit kan toch niet? Je verdient beter, veel beter :slightly_smiling_face:

C heeft niks gedaan lijkt me? B stuurde die foto’s naar een vriend van C toch?

Maar confronteer ze er mee, had ze je haar telefoon maar niet moeten geven.
En verder zou ik er niet meer mee omgaan.

Wat een kut streek zeg, ik zou niet meer vrienden met ze willen zijn hoor

Wat een kutwijfen sorry hoor, je verdient betere vriendinnen want dit kun je geen vriendinnen noemen

dumpen die meiden. het is moeilijk om je vriendschappen met hun te vergooien maar vrienden lachen elkaar niet uit achter hun rug om.
zoiets doe je gewoon niet. je bent gewoon niet negatief tegen elkaar (of althans ZO negatief dat het pesten is)

Wat een kinderachtige meisjes…
Ik zou de vriendschap niet gelijk opzeggen, in ieder geval die met A niet. Ik zou haar eerst om de waarheid vragen. Als ze ontkent dat zij die foto’s heeft gestuurd, weet je ook genoeg.