Verplichte vaccinaties?

Ik denk dat de meesten wel gehoord hebben van de uitbraak van mazelen in de Biblebelt. Ik was benieuwd wat jullie hiervan vonden. Ik heb het even over het algemeen, dus niet alleen mazelen maar bijv. ook rode hond.
Zouden ouders verplicht moeten worden om hun kinderen in te laten enten? en/of
Zouden de ziekenhuiskosten en/of kosten voor medicijnen moeten worden verhaald op de ouders?

[i]Op een basisschool in Midden-Nederland is bij elf kinderen rodehond vastgesteld. Dat heeft een woordvoerder van het RIVM bevestigd.

In het gebied, waar veel bevindelijk gereformeerden wonen, was al een uitbraak van mazelen. Veel bewoners van dat gebied laten hun kinderen vanwege hun geloof niet vaccineren.

Net als bij mazelen krijgen kinderen bij rodehond vlekjes op hun lichaam. Voor kinderen is de ziekte minder bedreigend, maar als vrouwen in het begin van hun zwangerschap besmet raken, is er een kleine kans op afwijkingen bij de geboorte.[/i]

Waarom besluiten veel reformatorisch gezinden hun kinderen niet te vaccineren?
Deze ouders behoren vaak tot kerken als de Gereformeerde Gemeenten in Nederland (GGN) en de Oud Gereformeerde Gemeenten (OGGN); de rechterflank van de reformatorische gezindte. Zij vinden dat de mens niet vooruit kan en mag lopen op Gods voorzienigheid. Ouders die voor niet-vaccineren kiezen volgen daarmee veelal een traditie binnen de eigen familie.

Kiezen reformatorische ouders er per definitie voor om hun kinderen niet in te enten?
Neen, tegenwoordig kiest een meerderheid (60 procent) van de ouders ervoor om dat wel te doen.

Bron: nos.nl

Ik vind wel dat het verplicht moet worden.
Gelukkig maakt het voor de mensen die wel ingeent zijn niks uit dat daar de mazelen zitten maar ik vind t vet zielig dat al die kinderen ziek worden terwijl het met één prikje te voorkomen is.

Ik vind ook dat het verplicht moet worden.

Ik vind dat je mag kiezen.

Ik vind ook dat het verplicht moet worden, ookal heb je een geloof, de gezondheid van je kind gaat voor.

Nee, je kunt mensen niet verplichten iets met hun lichaam te doen, net zoals je hen niet een hartoperatie op kan leggen, hoe hard ze hem ook nodig hebben.

Als ze zichzelf niet willen inenten prima, maar ga dat niet voor je kinderen bepalen. Die kinderen moeten ze gewoon inenten.

Maar als diegene zich niet heeft ingeënt en ik bijv. wel, kan ik het niet krijgen toch?

Ik vind dat het verplicht moet worden zodra een besmet persoon een gevaar kan zijn voor de rest van het land.

Zo niet, dan moet iedereen dat lekker zelf kunnen beslissen.

Nee, jij bent dan veilig.

Oh dan kan het me niet schelen of iemand ingeënt is of niet :")

Voordat ik bot overkwam oid, het lijkt mij vrij logisch dat je word ingeënt ik weet niet eens hoe je het schrijft oh, maar ja zolang je geen gevaar voor anderen bent, wat je dus wel bent maar ja meh laatmaar :")

Vaccinaties kan je helaas niet verplichten, hoe je het ook wendt of keert.

Het zou mooi zijn dat kinderen tot hun tiende levensjaar verplicht zouden worden gevaccineerd, gewoonweg omdat de laatste vaccinatie die je krijgt de DTP (+ Kinkhoest?) krijg en deze tien jaar goed is in je lichaam.

Daarna denk ik dat ouders en kinderen goed voorgelicht moeten worden wat betreft de vaccinaties en inentingen. Ik vind het erg dat mensen die (extreem) gelovig zijn, hun gezondheid daarvoor op het spel zetten. Althans, zo kijk ik er tegen aan.

Maar goed, je kunt het eenmaal niet verplichten, helaas.

Ik vind dat mensen een keuze mogen hebben. Er wordt al genoeg verplicht.

Kiezen,tis hun keuze dat ze willen sterven aan een ziekte.

Het is alleen jammer dat het voornamelijk kinderen zijn die dan ziek worden, en daarbij is de keuze dus opgelegd door de ouders.

Je kan trouwens nog steeds de mazelen krijgen ook al ben je ingeënt. De kans is alleen veel kleiner. Begin dit jaar hebben de artsen op mijn werk ook de mazelen gekregen en zij waren ingeënt. 1 collega van mij(van de 11) is uiteindelijk ook ziek geworden

Nee, maar ik vind wel dat ouders die hun kinderen niet laten inenten goed geïnformeerd moeten worden over de risico’s van het niet inenten (zeker als ze in de biblebelt wonen) en ook gevraagd moeten worden naar de reden van het niet inenten. Pushen vind ik namelijk wel kunnen, maar dwingen vind ik persoonlijk nogal kinderachtig.

Daarbij vind ik het ook een goed idee om kinderen die niet zijn ingeënt zodra ze 18 zijn te informeren over het feit dat ze niet ingeënt zijn en tegen welke ziektes ze niet zijn ingeënt en of het nog mogelijk is om zich alsnog in te laten enten.

Zoiets kun je absoluut niet verplichten. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom mensen hun kinderen niet laten inenten, niet alleen vanuit een geloofsovertuiging.
Ook al zou ik zelf mijn kinderen zeker wel laten inenten!