verplicht werken op koninginnedag?

Mag ik trouwens vragen waarom ze je in mogen roosteren als je normaal ook op zaterdag werkt? Dit is een feestdag, het is logisch dat je ervan uitgaat dat je gewoon vrij bent. Sommige AH’s zijn met Kerst open, als dat op een zaterdag valt ga ik er ook niet van uit dat ik moet werken. Het is een nationale feestdag :0

Het maakt niet uit of het een nationale feestdag is of niet, op 5 mei mogen ze mensen ook standaard inroosteren, dat is ook een nationale feestdag.
Jij moet zoiets op tijd aangeven en nakijken.

Schijnt niet te mogen, zie: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/356544

Als je gewoon beschikbaar staat op zaterdag en je geen vrij hebt gevraagd vind ik dat je gewoon moet gaan, ik moest ook werken vandaag, was vergeten vrij te vragen maarja dat is jammer dan voer mij, beetje lullig om af te zeggen want vervaning zoeken op deze dag is heel moeilijk.

volgens mij krijg je 300% als je juist normaal wel op zaterdag werkt en anders 200%

als ze het aan anderen ook vooraf vragen lijkt het me dat ze dat mij ook vooraf moeten vragen? wel zo netjes he.

Ik denk dat dit per bedrijf verschilt. Maar dat je het vanochtend niet meer af kon zeggen, vooral omdat bijna iedereen wat met koninginnedag doet en er dus niet makkelijk vervanging geregeld kan worden.

Ligt eraan wat voor werk je doet.
Bij de horeca beschouwen ze het als een gewone verplichte werkdag.
Als je dan vrij wil, dan moet je daar toestemming voor vragen bij je baas.

weet iemand of je bij de hema ook dubbel uitbetaald kreeg?