Verplicht op hakken lopen

Hoii,

Ik heb een probleem.
Ik mag van mijn ouders geen nieuwe sneakers meer kopen.
Zij willen dat ik altijd op hakken ga lopen. Dit moest ik al naar school maar zij willen het daarbuiten ook. Zij vinden dat namelijk mooier omdat ik niet zo lang ben.

Alleen als ik de hele week op hakken heb gelopen en weer op mijn platte schoenen ga werken in het weekend doen mijn voeten snel pijn. Ook heb ik hier tijdens het dragen van hakken nog wel eens last van.

Nu mijn laatste paar sneakers toch wel aan het slijten is wilde ik graag nieuwe voor werk en eigenlijk ook wel voor gewoon. Maar mijn ouders willen dat ik alleen nog hakken ga kopen. En hierop ook ga werken.

Graag hoor ik jullie mening over dit besluit van mijn ouders en wat ik misschien kan doen tegen de pijn in mijn voeten.

Dit zijn trouwens mijn hakken.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51CQ5oxJAlL.UY395.jpg

Wtf wat is dat nou voor een eis. Wat voor werk doe je?

Ik had serieus gewoon tegen mijn ouders gezegd dat ik zelf wel bepaal op wat voor schoenen ik naar school ga, werk en naar vrienden.

Er zit ook nog een ‘grijs gebied’ tussen sneakers en hakken?

@kopjechino Ze vinden mij te klein. Daarom hebben ze deze eis. Moest dit al naar school, ze zeggen dat dit uit eindelijk beter voor mijzelf is en ik ze vanzelf dankbaar zul zijn. :dry: Ik sta bij de supermarkt achter de service balie. Moet dus de hele dagen staan. En krijg dus sowieso last van mijn voeten. Ofwel door het lange staan op hakken ofwel door het de rest van de week dragen van hakken en de pijn die optreed door opeens weer platte schoenen te dragen.

@xJamie Dat heb ik geprobeerd. Zij betalen alleen mijn schoenen en willen geen sneakers meer kopen. Zelf verdien ik niet zoveel dat ik er leuke schoenen van kan kopen en dus moet ik wel.

@Atosenzosja Wat bedoel je daar precies mee? Dan ga ik dat eens vragen.

En hebben er verder nog mensen tips om de pijn in mijn voeten te verminderen nadat ik weer eens op platte schoenen ben gaan werken te verminderen? En die rottige pijn tijdens het lopen op mijn hakken?

Alvast bedankt.

Ten eerste vind ik het al raar dat je ouders min of meer tegen je zeggen dat je lengte niet mooi (genoeg) is maar het slaat al helemaal alles dat ze je ook nog eens verplichtten pijn te lijden om aan hun schoonheidsideaal te voldoen. Dit kan echt niet.

Ik zou volledig weigeren en gewoon lekkere schoenen aantrekken.

Vervelende is dat ik alleen een paar sneakers heb wat echt versleten is. En mijn ouders willen geen nieuwe sneakers meer voor mij kopen. Alleen hakken :frowning_face:

Nouja ik zou eens je mond goed opentrekken en ze vertellen dat dit ècht niet kan. Wat voor ouders zijn ze als je lengte belangrijker vinden dan dat je pijn hebt?!

En als dat echt niet werkt, dan toch maar je eigen schoenen halen? Desnoods een goedkoop paar van primark ofzo. Het is zuur maar je hebt een baantje dus als je 1 keer een deel van je loon naar een nieuw paar schoenen doet kan je voorlopig weer vooruit.

What the duck?
Je ouders zijn degenen die je hebben gemaakt, wel heel bekrompen om dan te klagen over het uiterlijk van hun eigen kind. Komt in de buurt van kindermishandeling, als het al geen mishandeling te noemen is.

Ik zou gaan voor goedkopere schoenen of het voor jezelf blijven opnemen, desnoods via andere familieleden.

Ik denk dat ik dat dan maar ga doen.
Iemand alleen nog een idee om die kloterige pijn in je voeten weg te krijgen nadat je de hele week hakken naar school gedragen hebt en dan weer op platte schoenen gaat werken?

Ik zou extra paar platte schoenen meenemen, dan kan je die aandoen zodra je uit het zicht bent.

Wtf???

Het is door hun genen dat je klein bent! En wat is hier mis mee?
Ik heb al mijn hele leven klein willen zijn ipv super groot.
Zijn jouw ouders achterlijk ofzo?
Je kan zo nog gehandicapt geraken door steeds in een verkeerde houding te stappen.

Wow, dit is krankzinnig!
Dat je ouders je zo uitdrukkelijk vertellen dat je niet goed bent zoals je bent, ik heb hier geen woorden voor.
Bovendien is het heel erg slecht voor je lichaam, met name voor je rug, om elke dag met hakken te lopen. Hier zijn genoeg artikelen over geschreven. Misschien kun je ze dit vertellen?

En net zoals Bloempot zegt: kan je niet los schoenen meenemen? Dan kan je die aantrekken als je uit zicht bent:)

Als ik jou was zou ik er ook even met iemand anders over praten! Want dit is echt heel raar… en mogen jouw ouders helemaal niet doen!

Dat er ook nog ander soort platte schoenen bestaan naast sneakers. Om een merk te noemen (ik heb er zelf niet zoveel mee) maar Clarks zijn bijvoorbeeld platte schoenen maar geen gympen…

What the fuck is dit voor idioots… :flushed: Kan er echt niet bij. Ik zelf zou echt dikke middelvinger naar m’n ouders hebben en de rest van m’n leven lekker dragen wat ik zelf wil.

Wat bizar is dit, ik kan er echt niet bij hoe je zo kan zijn als ouder… Ze houden helemaal geen rekening met jou. Draag alsjeblieft alleen schoenen die je zelf wil dragen. Desnoods uit eigen zakgeld. Blijf in ieder geval voor jezelf opkomen, want dit is echt te krankzinnig voor woorden.

Jeetje wat ontzettend vervelend voor je… Erg apart dat je ouders hier zo stellig in zijn. Zoals hierboven al gezegd is, is op hoge hakken lopen helemaal niet goed voor je. Ik zou je ouders eens vragen wat ze belangrijker vinden, je gezondheid of je lengte. En dat je ze later zal bedanken hiervoor, wat een bullshit. Ik zou nog een keer proberen uit te leggen dat het op hakken open zoveel pijn doet en misschien wetenschappelijke artikelen erbij halen als ze echt niet willen luisteren. Daarnaast zou je ze misschien dit forum kunnen laten lezen, of het nog enventueel op het viva forum plaatsen (aangezien ze misschien moeilijk kunnen doen over het feit dat hier ook veel minderjarigen opzitten, ik weet niet hoe je ouders daarover instaan).
Hoge hakken: is dat wel goed voor je lichaam? - Bedrock.nl hier bijvoorbeeld een site die de gevolgen van op hakken lopen geeft.

Als ze niet luisteren zou ik maar je eigen schoenen kopen inderdaad en vooral naar jezelf luisteren/voor jezelf opkomen. Jij bent de baas over jou lichaam en niet je ouders.
Misschien zou je het nog met een familielid of iemand anders uit je omgeving kunnen bespreken?

Vooral niet op hakken lopen als je dat niet wilt in ieder geval!!

Sorry hoor. Maar hebben jouw ouders een dochter of hebben ze een slavin?
Echt wat een achterlijk iets om perse “mooier” te moeten zijn.
Dat ze lekker zichzelf gaan pijnigen om het netvlies van een ander een plezier te doen. :’)
Het is ook nog eens ontzettend slecht voor je rug om altijd op hakken te lopen.
Jij hebt geen hakken nodig.
Jouw ouders hebben een pittig gesprek nodig.