Verplicht naar de kerk?

Hee. Ik moet verplicht naar de kerk, maar ik vind het niks aan. Ik zit ook nog eens in zo’n kerk waar ze zeggen dat Jezus terug komt e.d. Ik geloof niet in God maar ik moet toch naar de kerk van mijn ouders, tot mijn 17e of zo. Als ik dat niet doe wordt mijn laptop afgepakt en andere spullen.
Wat zouden jullie doen?

Jaa ik denk niet dat het slim is om op deze manier je kinderen het geloof mee te geven… ik denk eerder dat dat averrechts gaat werken!
maar je hoort het veel dat dit verplicht wordt… denk dat je er het beste gewoon even in door kan bijten!

gewoon gaan en doen alsof je luistert ofzoo
gelukkig geen ervaring mee, ik geloof ook niet in god oid
heel veel succes, lijkt me vervelend dat je het MOET

Niet gaan, en gewoon met ze praten over dat ze ook respect moeten hebben voor mensen die niet geloven. Het is echt fout om iemand te dwingen naar zoiets toe te gaan.

Ik zou tegen je ouders zeggen dat je niet meer mee wil, omdat je niet gelooft in God, en dat je hun ook niet dwingt om bijvoorbeeld naar de moskee te gaan, omdat zij ook niet in Allah geloven. En als dat niet helpt, bijvoorbeeld afspreken dat je om de week gaat, of dat jullie een keer naar een andere kerk gaan, met een leukere dienst.

ik zou het denk ik doen uit respect voor mijn ouders.

Ja ik heb het er al met hun over gehad, maar ze zeggen: je moet luisteren naar je ouders totdat je 18 bent. En wij willen dat je naar de kerk gaat, blabla. En dan ga ik niet, wordt het internet eraf gehaald :confused: Sneu

Ik zou eerst om de week gaan maar ik heb echt geen zin meer eigenlijk

Vindt dat de ouders ook respect mogen tonen door hun dochter niet te verplichten…
Ot: ik zou niet gaan we leven in een vrij land en je mag je eigen keuzes maken!

Dat ken ik wel ze doen het om ouders
het is wat jezelf geloof of niet later kan zelf beslissen nu heb altijd nog dat je met ouders om de respect.

Ik zie op je profiel dat je 16 bent, dan zou ik nu nog even volhouden. (:

Je mag je kind gewoon dwingen tot dat hij of zij 18 is helaas.
Gewoon nog even volhouden… ga des noods gewoon dagdromen in de kerk of zo.

Het is toch maar 1 uurtje per week?

of er goed met je ouders over praten, dat je niet geloofd, dat ze zich daarbij moeten neerleggen, dat je je alleen maar af gaat keren tegen het geloof op deze gedwongen manier,
of leg je er bij neer.

Kyk ik meot bidde voor het eten wil ik ook niet maar ja als je ouders dat graag wilen zal ik het doen ook uit respect

Ik zou het toch maar met tegenzin doen, maar maak het je ouders wel duidelijk dat je het er niet mee eens bent, dat je niet geloofd en het eigenlijk belachelijk vind ,maar alleen gaat omdat anders je internet eraf word gehaald. Dan snappen ze de boodschap wel, zo niet, dan zou ik nog maar een jaartje toch met tegenzin gaan.

Ik zie dat je 16 bent, dus je hebt het al aardig lang volgehouden haha, dus bijt gewoon op je lip en ga erheen. Het is maar 2/3 uurtjes en alleen op zondag (wanneer je toch niets doet)

Ik moet ook verplicht naar de kerk (tot mijn 18e), en eigenlijk vond ik dat aan het begin helemaal niet leuk en wilde ik niet, maar nu vind ik het niet meer erg. Ik zou er nu sowieso ook voor kiezen om na mijn 18e naar de kerk te blijven gaan

maargoed, in jouw geval; ik zou het gewoon volhouden tot je 17e. Dat is nog maar heel even, en het is 1 tot 1,5 uur per week, en dat is nou ook weer niet zoveel :slightly_smiling_face:

Vroeger moest ik ook mee naar de kerk, maar vanaf m’n 12e tot m’n 14e is dit steeds meer afgenomen. Tegenwoordig ga ik alleen nog met kerst ofzo. M’n moeder vindt het erg jammer aangezien zij wel gelooft, maar ik geloof niet, ik kan het gewoonweg niet!

Ik zou inderdaad, uit respect voor mijn ouders, meegaan. Maar ik snap wel dat dit heel vervelend is, je hoeft toch nog maar een jaartje? Even doorbijten dus!