'Verplicht dieet' voor 1 dag

Hallo (:

Ik mag voor 1 dag geen tarwe, melk & suiker (producten) eten. Het is een best lang verhaal xd. Maarja, er valt echt heeeel veel af en ik weet ook niet zo goed of sommige dingen dit nu wel of niet bevatten…
Dus ken je een etenswaar/product waarvan je zeker weet dat het geen van deze 3 dingen bevat, meld het alsjeblieft (:

O en ik had nog een vraagje: zit er suiker in rijstwafels? Want bij de ingredienten staat alleen rijst & zeezout, maar bij voedingswaren (snap dat niet helemaal) staat dat er wel suiker in zit…

alvast bedankt!

in rijstwafels zit volgens mij een beetje suiker,
ik weet het eigenlijk niet.
zie het maar als een up

haha dankje (:

naar de huisarts of dietist gaan…Die kan je dingen vertellen wat je mag eten

omhooog

succes! ik hoop dat het je gaat lukken. anders moet je langs een of andere natuurwinkel gaan. daar hebben ze allemaal plantvriendelijke etenswaren waar vaak geen suiker in. je zou daar eens rond moeten kijken

Mijn vriendin heeft ook een soortgelijk dieet vanwege haar gezondheid, en ze eet 's middags altijd een salade (sla etc.) met stukjes kipfilet en ook wel ‘s van die rare crackers met raar spul er tussen, ja sorry aan dat laatste heb je niet veel :’) ik weet de namen niet

In een rijstwafel zit trouwens geen suiker, tenzij je honingrijstwafels neemt

Suikers zitten van nature in rijst, dus dat staat bij de voedingswaarde. Het is niet echt suiker. Meer zoals dat er ook suiker zit in een appel etc.

Heel simpel: Vlees en groenten

Ik heb ook een tijdje zo gegeten [al mocht ik geen suikers en gist, wel melk en tarwe], en gewoon goed de ingredienten lezen. Glucose, dextrose en fructose vallen ook onder suikers, dus let daar goed op.

Wat je het beste kan doen is die dag allemaal verse producten eten. [Dus je groenten vers, niet uit blik of diepvriesverpakking ofzo]. Ik weet niet of je wel fruit mag [aangezien die van nature vrij veel suikers bevatten], maar anders zou je dat ook kunnen eten.
Let ook op vleeswaren: de meeste zijn ‘gemodificeerd’ en bevatten ook dextroses.

Ik zou dus eigenlijk alleen salades, vlees of [zelfgemaakte] soepen kunnen voorstellen omdat er natuurlijk vrij veel afvalt natuurlijk, maar bij natuurwinkels verkopen ze vaak ‘apartere’ dingen met andere ingredienten. Anders even langs de dokter/dietist om wat navraag te doen :slightly_smiling_face:

echt veel meer kan ik niet echt toevoegen op wat er als gezegd. ik ben wel benieuwd waarom al die dingen 1 dag niet mag eten S: …
succes iig =) & zie het maar als een upje

maar als je in een dag veel avalt zit dat er toch zo weer aan :$?

bedankt allemaal! maar ik heb net best veel fruit gegeten ;s maar die meneer zei dat ik dat wel mocht…dus ik neem aan dat het dan wel goed is.
en even ter verduidelijking: dit is niet om af te vallen, ik heb blijkbaar een soort van allergie voor deze dingen waardoor ik ze 1 dag niet mag eten & druppels moet innemen. daarna mag ik het wel gewoon. klinkt misschien heel vaag haha :stuck_out_tongue:

Als het maar voor 1 dag is lijkt me 1 dag fruit en water niet zo’n probleem toch? Oke, het is wel heel vervelend maar het is uit eindelijk maar 1 dag. Misschien kun je er voor zorgen dat je je die dag niet zo veel hoeft in te spannen.

Ze bedoelt denk ik dat er veel eten af valt, omdat veel eten die 3 dingen bevat.
Maar nee sorry ik kan je niet helpen, ik weet het niet XD
Upje dan maar (:

zalmfilet

verder kon ik niks bedenken xD

aha sorry snapte het niet helemaal beter lezen mischien

Dat is (onder andere) mijn dagelijks dieet :slightly_smiling_face:
Maar je mag nog best veel hoor!
Qua ontbijt kun je speltbrood kopen (verkopen ze ook vaak bij de Plus of de C1000). En voor beleg kun je suikervrije jam kopen (smaakt echt normaal), vleeswaren of andere dingen van de natuurvoedingswinkel. Daar verkopen ze ook veel (spelt)koekjes zonder melk en suiker.
Het avondeten is helemaal geen probleem. Je mag in principe alles hebben zolang er maar geen pasta in zit (rijst mag wel) of kant-en-klaarsausjes.

Succes!

--------edit;
grapje, ik lees nu dat vleeswaren ook niet mogen. Ik mocht dat wel, vandaar…

dan kan je dus een dag niks eten, vind je het gek dat je dan afvalt? :stuck_out_tongue:

ooh grapje, oke, maar in fruit zitten toch ook suikers? ik dnek dat je het beste aan je dokter kan vragen wat je wel en niet mag dan.