Verpleegkunde

Hallo meiden,

Ik zit nu in de laatste jaar van het VMBO Kader dus na de zomervakantie begin ik met het opleiding MBO niveau 4 doktersassistent, dit duurt dan ongeveer 3jaartjes. Maar ik wil graag een arts worde ik weet dat ik hiervoor ook eerst de HBO moet doen en dan pas de uni maar weet er iemand misschien een opleiding die ik op het HBO kan doen en die een beetje bij geneeskunde past? Zelf heb ik een hele zware jeugd gehad hierdoor heb ik niet echt goed kunnen leren vandaar dat ik ook de kader doe.

Ik wil dan eigenlijk op de HBO propedeuse doen in 1 jaar zodat ik gelijk naar de WO kan gaan……heeft er iemand hier ervaring mee ?? want geneeskunde is toch echt wat ik héél graag wil, deze droom van me wil ik ook niet laten varen. Ik hoop een antwoord van jullie te krijgen.

Groetjes,
Ebru

sorry voor het titel het moest eigenlijk geneeskunde zijn

ik ga hbo-v doen volgend jaar …
heeft ook wel iets weg met gezondheid enzo …

klopt! misschien is verpleegkunde wel een optie…

Met een HBO opleiding kun je geen geneeskunde studeren. Voor geneeskunde moet je een VWO diploma hebben met profiel N&G-N&T. Hoeveel andere opleidingen of wat je ook hebt gedaan maakt niet uit, het gaat om je vwo diploma met cijfers.

Dat ga ik volgend jaar ook doen :wink: Goede basis, want je kunt nog állerlei kanten op daarna!

Dat is niet waar, met een hbo-propedeuse die aansluit op de studie geneeskunde, kan je ook geneeskunde studeren. Misschien da tje nog wel deelcertificaten moet halen voor bepaalde vwo-vakken, bijvoorbeeld in de avonduren. Je kan het beste op sites van universiteiten met een geneeskundestudie kijken, daar zal veel over toelating opstaan.

Hier op de faculteit lopen inderdaad veel mensen die verpleegkunde hebben gedaan.

http://www.umcn.nl/studen…end_studenten_gnk/faq/#T1

+ heel even offtopic; ik weet nog niet wat ik wil doen, doe nu 4havo… maar ik dacht miscchien daarna hbo-v opleiding… Maar kunnen jullie mij note wat je van deze opleiding vind, alvast bedankt!

Zie dit maar als een up(A)!

Ik zit in het 3e jaar van de HBO-v, bijna naar t laatste jaar!
Ik vind het heel leuk! en als je vragen hebt, vraag maar:P

Dat is toevallig. Ik wil het zelfde al jou, doktersassistente-hbo opleiding- artsenopleiding.

ja kan wel als je je p hebt gehaald (van een aansluitende opleiding) meeloten voor geneeskunde maar je komt dan in lotingscategorie C en dan heb je een grote kans dat je uitgeloot wordt… en je moet dan wel deelcertificaten halen.

enn ik snap wel dat je het heel graag wil (ik wil zelf namelijk ook heel graag maar doe havo:S ) maar je doet nu kader en vwo is nog heel wat niveaus hoger en dus ook moeilijker om die deelcertificaten op vwo niveau te halen. ik wil je echt niet teleurstellen ofzo maar het schijnt dat geneeskunde een erg zware studie is. maar als je het echt wil ga er voor!

dit verhaal heb ik btw van anderen ik wil zelf ook graag geneeskunde doen maar ik doe havo. dus weet nog niet hoe ik dat ga doen…

Ik wil je ook niet teleurstellen, maar ik denk niet dat je het gaat redden…
Van vmbo-k naar WO is een heel grote stap. Van havo naar het HBO is al groot…
Ik spreek uit ervaring haha;) Ik doe HBO-V duaal.