Verpest ombre-haar. What to do?

Beste mensen,

Vandaag heb ik na lang nadenken EINDELIJK het welbekende ombre-haar uitgeprobeerd. Ik was er helemaal klaar voor, maar het heeft dus niet uitgepakt als ik wilde… Je ziet er (bijna) niets van!!! Ik baal als een stekker, want ik weet net zo goed als jullie dat het natuurlijk niet goed is om er in een korte tijd weer overheen te verven. Hoe moet ik dit aanpakken? Mijn haar is donkerblond/lichtbruin en ik heb lichtblonde verf gebruikt. Volgende keer moet ik het gewoon ontkleuren, dat weet ik nu, maar hoelang moet ik hiermee wachten? Hebben jullie hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie advies!

heb je haarverf bij drogist gekocht of bij een kapperszaak? als je hem bij de drogist gekocht hebt, welke heb je dan gekocht?

Je kunt van donker niet naar licht gaan zonder het eerst te ontkleuren.

Ik heb het bij de drogist gekocht. Het is Garnier Nutrisse nourishing color creme en de kleur is extra licht blond, dus ik dacht dat het wel goed moest komen, maar het mocht niet baten… :dry:

Ja, dat weet ik nu. Mijn vraag was ook meer wanneer ik het kan ontkleuren. Moet ik daar lang voor wachten, omdat ik het net geverfd heb?

Nope, dat ging niet werken dat is zonde van het geld. Op zich is het best een voedende haarverf en ja ze raden aan na je haar te kleuren eerst 4 weken te wachten maar als je het maar eenmalig doet dan kan dit echt niet heel veel kwaad. Wist je dat loreal preference sinds kort ombre kleuren in het assortiment heeft? erg handig met het speciale borsteltje! ben ook nog altijd aan het twijfelen of ik het moet doen of niet, morgen even overleggen met mn kapster.

Ja nogal :frowning_face: Ik woon niet in Nederland, dus ik zou bij god niet weten waar je die ombre pakketten zou moeten kopen! Ik had het inderdaad wel al op internet gelezen. Ik verf mijn haar meestal eens in de 3 a 4 maanden bruin, maar dat is er ondertussen alweer uit. Dus je denkt dat ik het een deze dagen wel kan ontkleuren? Wat voor haar heb je zelf?

Waar woon je dan? In Belgie? Daar verkopen ze ze denk ik ook gewoon in de drogist. Je zou je haar een dezer dagen wel kunnen ontkleuren ja. Je weet zelf het beste hoe sterk en gezond je haar is. Als je poreus haar hebt dan zou ik even wachten maar anders kan het echt geen kwaad. Je wilt niet weten hoeveel mensen denken dat je na het ontkleuren geen andere haarkleur meer hoeft te gebruiken, al deze mensen komen terug om vervolgens nog een keer hun haar te verven.

Het zal aan mij liggen, maar haar verven (verven, niet ontkleuren!) is niet slecht voor mijn haar. Het wordt er juist zachter van bij mij. Dus ontkleuren na het (mislukte) verven is geen probleem voor mij.

Als je het zelf wil doen zou ik het met de speciale ombre verf van l’oréal doen, ik denk dat het dan beter lukt.

Ik zie net dat mn ava gejat is lekker dan :dry:
on topic:
ik denk dat je het wel nog een keer kan doen, verf beschadigt je haar niet zo erg als ontkleuring dus ik denk dat het wel kan.

Ik heb hem niet met opzet gejat hoor :’) en sowieso hij staat op weheartit, dus waarschijnlijk is ie door 10291039302 mensen gejat, maar ik heb hem al veranderd hoor.

Jaja, hoe ga ik dat geloven :grinning_face_with_smiling_eyes:
nah kidding, fijn dat je hem veranderd hebt, dankje

Ik zal dan 6 weken wachten.