verpest een relatie vriendschap?

hey,
ik heb een probleem. Een goeie vriend van me(robbe) heeft al 8 maanden een relatie met een meisje. Dat meisje is een heel jaloers type, ze is namelijk jaloers op me en ze vind dat robbe niet meer met mij mag omgaan. Ze zegt dat hij mij moet negeren. Robbe wil haar niet kwijt dus daarom negeert hij mij en doet hij alsof hij mij niet kent. Ik probeer er alles aan te doen om weer vrienden te kunnen zijn want ik mis hem echt. Dit is nu al 3 maanden zo :frowning_face:
ik weet niet meer wat ik moet doen. Help me!

Ik denk niet dat je er veel aan kan doen, blijkbaar zit die vriend aan zijn vriendin ‘‘geplakt’’. Ik zou het maar gewoon laten als ik jou was want je kan er toch niks tegen doen als hij er zo instaat. Blijkbaar vind hij zijn vriendinnetje belangrijker dan zijn vrienden :confused:

In dit soort gevallen wel.

Je kunt weinig doen. Ik had hetzelfde met een hele goede vriend van me. Die mocht van zijn vriendinnetje ook niet meer met me omgaan, alleen deed hij dat wel , wel in veel mindere mate en was het vooral via whats app e.d. maargoed. Uiteindelijk was zij wel weer bijgedraaid en zag ze in dat het echt vriendschappelijk was.

Robbe is een slechte vriend, punt. Je verdient wel een betere vriendschap dan dit, niet?

Ik begrijp haar wel, hoor. Misschien is het een onzekertiepje, en je hoort zo vaak dat girl-boy vriendschappen opbloeien tot iets meer. Misschien helpt het als de relatie wat langer duurt, maar ja, al 3 maanden zo… Ik weet het niet, maar ik vind ook dat je je liefje boven je vrienden moet verkiezen hoor, alleen gaat het meisje in kwestie hier wel iets te ver in.