Vermoeidheid

Hi there.
Ik zit dus met het probleem dat ik sinds vorige week donderdag echt extreem (snel) moe ben.
Die donderdag dacht ik dat ik gewoon ziek werd, of dat het misschien door de pil kwam. (ik heb 1 week de pil geslikt, maar ermee gestopt omdat ik me dus zo rot voelde)
maar ik voel me nu al een hele week zo rot. Ik ben er ook al voor naar de dokter geweest, en heb gister bloed laten prikken. Maar ik vroeg me af of iemand hier het toevallig herkend.
De eerste dag was ik vooral heel misselijk, en de dag daarop kon ik nauwelijks opstaan omdat m’n spieren zwaar verrot voelde.
deze week dacht ik dat het beter ging, maar gister was ik naar de stad en daardoor werd ik weer onwijs moe. Vandaag voel ik me dus weer helemaal klote en zakte net half door m’n benen terwijl ik alleen naar de achtertuin liep.
De ‘klachten’ zijn dus vooral: Vermoeid, last van ontzettend vermoeide spieren. En af en toe misselijk en/of duizelig.
Nu had ik deze week vakantie, maar ik moet volgende week weer naar school en dat vind ik best eng als ik telkens het idee heb dat ik door m’n benen ga zakken etc.
M’n school is namelijk ook niet echt in de buurt, ben meer dan een uur aan het reizen, waarvan ik een half uur moet fietsen wat dus waarschijnlijk ook erg vermoeiend word…

hoop dat jullie kunnen helpen.
(oh btw, ik heb wel een slechte conditie en sport niet veel… waardoor ik sowieso best snel moe ben. Maar dit is echt veel erger dan normaal)

Het kan ook door de tijd van het jaar & het weer komen dacht ik?

Woow… O_O

Ik zou gewoon thuis blijven tot je de uitslag hebt van je bloed onderzoek.

ik heb het ook wel een beetje. Afwachten wat het bloedprikken uitbrengt. Maar tips:

1. Waarschijnlijk ben je wel ziek. Blijf een dagje in bed.
  2. Zeg het tegen je mentor. Die houdt erwel rekening.
  3. Vraag of je niet mee hoeft te doen met de gym.
  4. Hou het niet geheim. Blijf er open over. Misschien heeft iemand wel hetzelfde of heeft iemand wel tips.
  5. Denk: Het gaat wel weer over. Want dat gaat het ook.

Ben je net ziek geweest? Dan kan je je ook slap voelen!
Misschien komt het door de pil en ben je er te snel mee gestopt. Of de hormonen zitten nog in je bloed en die maken je moe. Ben je misschien oververmoeid?

Heb je bloed laten prikken of Pfeiffer?
Dat was bij mij dus -.-

Slaap je wel goed? ;o

Ik heb sowieso geen gym meer xD dus dat scheelt.
maar bedankt voor de tips (: ben alleen niet net ziek geweest… wel ongesteld (2 keer achter elkaar omdat ik dus was gestopt met die pil)
misschien dat dat ermee te maken kan hebben? al heb ik het normaal nooit zo erg als ik ongesteld ben

Japs, pfeiffer word ook getjeckt. alleen ik zou niet weten hoe ik daaraan gekomen kan zijn dan, want ik ken niemand die het momenteel heeft

Dat is dus ook een probleem… dat hangt er echt heel erg vanaf.
's avonds heb ik telkens geen zin om naar bed te gaan. (of nou ja, geen zin… ik kan me er niet toe zetten om om 9 uur ofzo al te gaan slapen)
want meestal val ik toch pas rond 12 uur of later in slaap… En in de vakantie kan ik dan wel uitslapen (kom dan meestal 11 uur ofzo m’n bed uit, al moet ik mezelf dan wel echt dwingen omdat ik nog steeds vet moe ben)
maar als ik naar school ga moet ik er om 6 uur uit ._.

(wow oke… heel verhaal)

Haha !
Same problem here…
Ik moest mezelf echt dwingen te slapen o-o…
Wanneer krijg je de uitslag van die bloedtestdinges? :stuck_out_tongue:

Zo iets heb ik ook gehad (nouja, nog steeds) maar dan dat k gewoon niet in slaap kan vallen.
Misschien melatonine (slaappillen) kopen bij het kruidvat ofzo, en kijken of het dan beter gaat?

Dat was bij mij ook, maar ik had het toch, en ik had al helemaal niet met iemand gezoend dus ja :s

^en je kust je ouders niet? Want daarvan kan je het ook gewoon van krijgen.

volgens mij

Bloedarmoede zou het ook kunnen zijn ook al denk ik van niet, daar wordt je namelijk ook erg moe van. Hoewel je bloedarmoede niet zo snel krijgt.

Nou, mijn ouders hebben geen pfeiffer, en als ik m’n ouders kus komt daar geen speeksel aan te pas… Ik heb waarschijnlijk gewoon uit iemand’s glas gedronken

Je ouders kunnen ook de dragers zijn… Dat is dus dat ze het dragen maar er geen last van hebben (soort van zero-positief. Maar dan in de pfeiffer vorm xD als jullie mij snappen) en maken je ouders hun lippen niet nat met speeksel?

X.

Eet je genoeg?

Slaap je genoeeg. & drink je wel genoeg :slightly_smiling_face: als je dat maar genoeg doet, tewijnig slaap kan slecht zijn. maar als je bloedonderzoek heb gedaan, kan je beter even thuisblijven. om te w8en wt eruit komt (:

Mischien heb je bloedarmoede of gebrek aan vitaminen?