Vermoeidheid

Hee meiden,

Ik heb nu een tijdje last van vermoeidheid. Dit terwijl ik toch best goed slaap voor mijn gevoel. Ook heb ik een erg slechte conditie, een slechte concentratie en ik vergeet sneller dingen.

Anderen beginnen het ook op te vallen. Mijn trainer van korfbal vroeg afgelopen zaterdag hoe het kwam dat ik minder energie had dan normaal en mijn moeder vraagt constant waar ik met mijn hoofd zit als ik weer eens iets vergeten ben.

Ik loop ook al een half jaar hard om mijn conditie te verbeteren, maar het werkt gewoon niet, ik ga niet vooruit qua conditie. Dit is heel frustrerend.

Weet iemand misschien wat de oorzaak zou kunnen zijn?

misschien stress? als je er heel veel mee bezig bent kan het ook alleen maar toenemen, misschein proberen los te laten en kijken hoe t over een tijdje loopt…?

Ik herken me deels in jou verhaal. Ben nu denk ik al wel ongeveer 1,5 jaar steeds sneller en vaker vermoeid. Ik heb vaak geen zin om met vriendinnen uit te gaan (of ik ga rond een uur of 23:00 naar huis, omdat ik het gewoon echt niet meer trek), ben 's ochtends vlak nadat ik opgestaan ben erg moe, terwijl ik wel gewoon goed geslapen heb en ik merk dat dingen mij de laatste tijd steeds meer energie lijken te kosten. Ik heb minder concentratie en motivatie voor dingen etc… Ik denk persoonlijk dat het bij mij inderdaad door stress komt. Ik vind het echt heel lastig om genoeg tijd voor mezelf te nemen, om écht even te ontspannen en niets te doen. Ik ben altijd bezig en als ik niet bezig ben, voel ik me nutteloos en wil ik graag iets te doen hebben. Ik hoop dat het in mijn geval beter wordt als ik straks klaar ben met mijn examens en hopelijk met de middelbare school, maar ik ken jou situatie verder niet, dus ik weet niet wat bij jou de oorzaak zou kunnen zijn!

Vermoeidheid kan ook symptoom van een ijzertekort zijn (is overigens niet iets waar enkel vegetariërs mee te maken hebben). Ik had het begin dit jaar ook, ik kwam iedere dag kapot terug van mijn werk, had amper de energie thuis te geraken, laat staan eenmaal thuis uit de zetel. Sinds dit opgelost is voel ik mij veel fitter! Misschien eens de moeite een bloedonderzoek te laten doen?

Ik heb dat ook een hele lange tijd gehad! Ik kon moeilijk opstaan, geen motivatie, kortaf naar anderen etc, etc. Het erge was dan ook nog dat ik rond een uur of 4 echt 1 á 2 uurtjes moest gaan slapen, anders viel ik echt om.
Ik heb er erg lang mee rondgelopen, maar omdat ik in mijn laatste jaar van de HAVO zat kon ik het echt niet gebruiken. Ik ben naar de dokter gegaan en het bleek dat ik ijzertekort heb. Ik eet gezond, ik sport, etc. maar op 1 of andere manier krijg ik het toch niet genoeg binnen. Ik slik nu ijzertabletjes (gewoon van de kruidvat eigenmerk) en ik had binnen 1 week nergens last meer van!