Vermoeidheid :(

Hee meiden!
Ik heb jullie hulp nodig. Sinds een paar jaar heb ik last van haaruitval, maar het maakte me nooit zoveel uit, maar nu mn haar dun begint te worden, begin ik me er wel zorgen over te maken, maar ik heb verder geen kale plekken ofzo… Ook heb ik soms dat ik twee weken non stop moe ben, tot ik even echt 5 dagen totale rust heb. Sinds nu een maand ofzo heb ik ook echt hele erge buikpijn, na ongeveer elke keer dat ik eet, maar ik heb er eigenlijk nooit om gekotst. Ook heb ik een zware ademhaling laatste tijd (maar dat kan wel liggen aan mijn astma). Ik moet ook wel eens huilen als ik mijn huiswerk maak en het niet lukt… dat klinkt heel kinderachtig maar ik krijg echt het gevoel dat ik faal… Ik denk dat wel dat dat het ongeveer was… Het is zo een lang vervelend verhaal maar ik moest even mijn verhaal bij jullie kwijt :frowning_face: Weet iemand wat dit kan zijn? Ik ben overigens al wel van plan om naar de huisarts te gaan, maar van bloedprikken ga ik flauwvallen, dus als ik al beetje een richting krijg van wat dit kan zijn, zou dat mij heel erg helpen… :slightly_smiling_face:

De combinatie haaruitval + vermoeidheid doet mij denken aan een tekort aan vitamine b12, vitamine d of ijzer. Dus op die 3 dingen zou ik je laten prikken.

Ik heb hier zelf ook last van (vermoeidheid, haaruitval, buikpijn) en ik heb een vitamine b12 tekort.
Heb je ook wel eens het gevoel dat je benen of vingers ‘slapen’? Of dat niet? :slightly_smiling_face:

Ja! Nouja ik weet niet of dat wat is, maar altijd als ik mijn telefoon vasthoud als ik lig, gaan mijn handen ‘slapen’ echt heel raar :frowning_face: En soms een slapende voet, maar niet vaak, gewoon zoals iedereen wel eens heeft denk ik, dankje :slightly_smiling_face:

Ik zat te denken aan bloedarmoede, kan dat?

Hmm ik denk dat iedereen dat wel wat heeft ja.

Ja bloedarmoede bedoel ik met ijzertekort :slightly_smiling_face: Een tekort aan ijzer veroorzaakt bloedarmoede.