Vermoeid en in niets meer zin

Hej
Ik ben een meisje van 16 en de laatste tijd heb ik in niets meer zin.
Ik blijf liever thuis in mijn luie zetel zitten dan af te spreken met vrienden, wat ik vroeger echt super graag deed. Ook ben ik constand moe. Ik dacht dat het wel ging overgaan als ik een paar keer vroeg ging slapen, maar dat hielp dus niet. Nu zit ik dus zelf thuis omdat ik niet de kracht en fit heb om naar school te gaan. Wanneer ik een trap moet oplopen zucht ik al omdat ik weet dat het gewoon echt vermoeiend is.
Ik had dit allemaal vroeger niet en weet ook niet hoe het komt, iemand enig idee?
En wat zou ik eraan kunnen doen ?

Heb je je latem onderzoeken naar pfeiffer?

Ik heb dit ook gehad, en ik had dus onbewust een depressie.

Zo’n twee weken ongeveer, en school vind ik best leuk dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Ik daar ook heel erg last van.
Hierdoor zit ik niet lekker in mijn vel en heb ik het gevoel dat ik tijd tekort heb.
Ik ben zes dagen in de week druk in de weer met school, stage en werk en daardoor op zondag volledig uitgeteld.
Ik krijg dan het gevoel de contacten met mijn vriendje en vriendin ook nog te moeten onderhouden.
Het komt omdat het net na de vakantie is. Ik had toen een heel ander ritme dan nu en ik kan moeilijk omschakelen.
Toch sleep ik me iedere dag uit bed, doe mijn werk, ga naar school en maak er het beste van op de dag.
Het komt wel weer als het straks herfstvakantie is.

Ik had daar ook veel last van. Maar juist door die dingen wel te doen word je weer fit.
Ik sport nu om de dag en ben veel energieker dan als ik dat niet deed.

Een soort van “algemene regel” is: heb je er de hele dag last van, 's ochtends net zo erg als 's avonds, of wordt het erger gedurende de dag en als je inspannende dingen doet?
Als je dat eerste, het is de hele dag hetzelfde, hebt, is het namelijk vaak iets psychisch: stress bijvoorbeeld. Heb je het druk op school, of met iets anders? Maak je je druk om dingen?
Bij de tweede optie, als het erger wordt, kan er iets lichamelijks aan de hand zijn waarom je zo moe bent.
Hoe dan ook is het als je echt geen flauw idee hebt waarom je nou zo moe bent, en er is niks aan de hand wat stress betreft, handig om naar de huisarts te gaan. Ook als je wél stress hebt en je echt niet weet wat je ermee aan moet, kan die je misschien wel doorsturen.

Misschien kun je even googelen over de ziekte van Pfeiffer?

Iemand nog andere ideeën het kan zijn of waaraan het licht?