verlovingsring ontdekt?

Mijn vriend en ik hebben al 5 jaar een relatie en wonen sinds 2 jaar ongeveer samen. We hebben het wel eens over trouwen gehad maar we zijn er (nog) niet mee bezig.
Vandaag was ik de logeerkamer aan het opruimen (dit is echt ons rommelhok en komen hier bijna nooit) en toen vond ik een klein zwart doosje verstopt achter een paar boeken. Ik maakte het doosje open en zag een verlovingsring, nou ja ik neem aan dat dat het is. Ik heb hem gepast (omdat ik te nieuwsgierig was) en ik paste hem.
Nu knaagt het al de hele dag aan me, zal ik het mijn vriend vertellen of niet? En als ik hem vertel dat ik een ring heb gevonden zal ik hem dan ook eerlijk vertellen dat ik hem ook heb gepast? Ik weet me hier echt geen raad me, Help!

p.s. heb hem vanavond maar niet verteld dat ik vandaag de logeerkamer heb opgeruimd en ben met het opruimen ook niet meer verder gegaan hahahaha.

Ohhhh. Ik vind dat je het wel moet zeggen, eigenlijk :"D Zometeen komt hij met 'n ontzettende verrassing en moet jij ‘gemaakt’ verrast zijn, haha. Dan komt het harder aan als hij dan vraagt waarom je zo reageert en jij zegt dat je 'm eigenlijk al eerder had gevonden, haha.

Ik ben bang dat als ik hem alles vertel dat hij boos wordt en het is juist iets leuks en om naar uit te kijken. Misschien kan ik het onderwerp eens aankaarten en heel subtiel vragen hoe hij over verloven/trouwen denkt?

Waarom zou hij boos worden? Het is niet dat je het hele huis doorzoekt naar een verlovingsring, haha. Het is gewoon dat je het toevallig tegen kwam.

Ik zou er niks van zeggen

ik zou er ook niks van zeggen, maar zo me wel heeeuul veel moeite kosten hahaha. Gewoon omdat ik het zo exciting zou vinden hehehe. Was 'ie mooooi :slightly_smiling_face:?

Oh dit is zo dubbel volgens mij… Langs de ene kant ben je blij dat je je gaat verloven, maar langs de andere kant is de verrassing eraf.

Ik zou er wel iets van zeggen, maar dat is meer omdat ik weet dat ik niet goed kan acteren en je sowieso zou kunnen zien dat ik het al weet. En ik zou me er ook niet goed bij voelen om mijn huwelijk te bouwen op een leugen/achterhouddingetje, hoe goed bedoeld hij ook is.

Ik denk dat ik er niks over zou zeggen in het begin en het zou afwachten. Wel zou ik subtiel het onderwerp naar voren brengen.

MAAR WAT ONTZETTEND LEEEEEUKKK!!! :grinning: :grinning: :grinning: Sowieso super leuk dat jullie al 5 jaar samen zijn en ook al samen wonen

Ik zal t wel zeggen want het is ook beetje lullig voor hem als hij denkt dat het een verassing voor je is terwijl je het stiekem eigenlijk al weet.

Hoe meer ik erover na denk, hoe meer ik weet dat ik het niet meteen ga zeggen. Ik zou het wel zeggen maar niet voordat hij de ring gegeven heeft, want hij verheugd zich al weken, misschien maanden op zoiets spannends en moois en vooral voor een man kan het zn trots denk ik wel een beetje raken als zoiets geweldigs wordt verpest. Ik zou het een paar dagen na het krijgen van de ring vertellen, heel voorzichtig. Want dan blijf je wel eerlijk alleen stel je het een beetje uit om het gevoel van de ander intact te houden zeg maar…

Maar dan moet je wel gaan acteren straks… haha dat zou ik ook absoluut niet kunnen :astonished:

Wat super leuk zeg, gefeliciteerd alvast!

Ik denk wel dat het leuker voor hem is dat je het voor je houdt… Maar je kan misschien wel een opmerking maken dat je de kamer aan het schoonmaken was, gewoon om te kijken hoe hij dan reageert.

Ik vind dit best wel grappig eigenlijk, alsof het zo moest zijn! Ik zou het zelf wel zeggen.

Ik ben in ieder geval heel blij voor je!

En ik denk dat als je het voor je houd, het voor hem ook leuker is. Anders is alle verrassing eraf, zou jammer zijn lijkt me…

Idd! Gemaakt verrast doen lukt denk ik niet eens. Zou het gewoon vragen, het is in ieder geval (als het zo is) een heel lief gebaar en is hij blijkbaar niet zo goed in verstoppen :’)

Ooooh wat leuk is dit :grinning:.
Ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen,ik denk dat ik het niet voor me zou kunnen houden en tegen hem zeggen dat je dat doosje hebt gevonden en vragen of het misschien van hem is ofzo.

Ooh, wat erg haha. Ik zou dat echt nooit kunnen verbergen voor mijn vriend!
Maar je moet het zelf weten, als je het wel verbergt, hoop ik voor je dat hij niet te lang wacht haha :stuck_out_tongue:

Ik zou het niet zeggen! Je weet nog niet wanneer/ in wat voor situatie hij het gaat vragen, en als jullie het er al vaker over gehad hebben zou je ook wel het vermoeden kunnen hebben en dan ben je dus minder verrast. Maar nu is alleen voor jou de verrassing eraf. Als je het aan je vriend vertelt dan is het voor hem ook niet echt heel spannend meer.
En misschien (oke het is onwaarschijnlijk, maar in films zie je het ook wel eens) is die ring helemaal niet voor jou maar verstopt hij hem voor zijn broer o.i.d.? Ik bedoel niet dat hij niet met jou wil trouwen ofzo hoor hahaha. Maar uiteindelijk moet je het zelf weten! En het is ook geen doodzonde ofzo, zo’n klein leugentje om best wil