Verloskunde / Hbo-v

Hoi!

ik ga stoppen met mijn studie geneeskunde en wil nu het liefst verloskunde gaan studeren. Heb me al opgegeven, en als ik niet door ben, wil ik verpleegkunde gaan doen.
Zijn hier meiden die een van deze studies doen? Zo ja, zouden jullie me er wat meer over kunnen vertellen? vinden jullie het leuk, hoe zijn de stages? En voor de verloskunde-studenten: heb je tips voor de toelatingsprocedure??

alvast bedankt!

[i]Ik ken wel iemand die later HBO-V gaat doen.

Maar Geneeskunde is pittig… Ik wou ook eerst zover komen, maar kzit nu op t VMBO ( over 2 weken examen )… En om eerst MBO, dan HBO en dan universiteit te doen… Hmm

Zie dit maar als een upje ;][/i]

Oh meid waarom stop je met geneeskunde?

ik doe vroedkunde, dat is verloskunde maar dan belgië… Als je er vragen over hebt mag je altijd pmen

ik haal onvoldoendes en eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk, dus er is ook weinig motivatie om nóg harder te studeren.

ik wilde ook hbo-v gaan doen & dat wilde ik al sinds mn 7e , xD maar nu zit ik weer tussen 2 andere studies te twijfelen :’(
Maar , ik weet niet of je ver van vlissingen woont , maar daar (hogeschool zeeland) heb je een opleiding die HBO-V-verloskunde heet.
die duurt ook 4 jaar , en daar studeer je naast verpleegkunde OOK verloskunde. dus dan hoef je niet te twijfelen en hoef je pas te kiezen welk vak je ingaat aan het einde van je studie :wink:

veel succes!

@like-it: dankje, dat kende ik niet. Maar ik heb even op de site gekeken, de HZ werkt samen met de hogeschool van antwerpen. Je bent dan wel bevoegd om in nederland te werken als verloskundige, maar hebt gericht op de belgische manier onderwijs gehad. Plus daarbij moet je 1x per week naar antwerpen de 1e twee jaar. Dat lijkt me erg vermoeiend.

Ik ga 30 mei toelating doen tot verloskunde in groningen, en als ik niet door ben, ga ik hbo-v hier in nijmegen doen. Da’s handig want ik woon hier al 2 jaar op kamers.

JAAAAA IK BEN DOOR NAAR DE LAATSTE RONDE VAN DE TOELATING VOOR VERLOSKUNDE!!! IK BEN ZÓ BLIJ!!!
overigens is mijn 2e keus toch niet verpleegkunde, maar optometrie en/of orthoptie

PROFICIAT ! Leuk voor je!

dankje!

Gefeliciteerd!! Je moet vooral doen wat jouw echt leuk lijkt toch :wink:

@ PinkLieve ik ga dit jaar meedoen aan de selectie van verloskunde (in Maastricht). Heb je misschien nog tips voor de selectie? :slightly_smiling_face: