Verloskunde 2017-2018 [hbo]

Hoi allemaal!

Ik heb me ingeschreven voor de hbo opleiding Verloskunde. Zijn er meer meiden die zich hiervoor ingeschreven hebben?

Zo ja, hoe vinden jullie de stof om te leren? Persoonlijk vind ik het erg lastig en veel omdat wij op school ook nog een toetsweek hebben vlak voor de selectiedag op 4 februari.

Verder lijkt het me leuk om hier te kletsen en elkaar op de hoogte te houden van hoe het gaat, en hopelijk kunnen zo veel mogelijk van ons volgend schooljaar beginnen aan deze geweldige opleiding!

Liefs,
:hugs:
Emma

Hallo Emma,

Ik heb mij ook aangemeld voor verloskunde in Maastricht :slightly_smiling_face: Waar heb jij je aangemeld? Op de site verloskunde forum wordt al volop gepraat over de selectie. Dus als ik jou was zou ik daar ook eens een kijkje nemen. Ik vind de stof best wel pittig maar opzich wel te doen. Ik vind het alleen zo spannend dat er zo veel aanmeldingen zijn en zo weinig plaatsen.

Hallo. Ik heb de selectie van twee jaar geleden gedaan. Ik vond de stof niet heel moeilijk om te leren, maar het was wel veel. De tweede ronde van de selectie moest je een samenwerkingsopdracht doen voor een ‘jury’ (student, docent). Dit vond ik wel redelijk lastig, omdat ik wat ingetogener ben. Ik mocht meedoen, maar werd ingeloot voor mijn droomstudie, dus uiteindelijk niet gedaan. Heel veel succes!

Hoii allemaal!

Ik ga dit jaar voor de vierde keer meeloten, wordt er onderhand moedeloos van, maarja waar een wil is, is een weg! Ik doe inmiddels HBO verpleegkunde en dit bevalt mij prima! Toch blijft mijn wens om verloskundige te worden, zeker omdat ik in de zomer in het Wilhelmina Kinderziekenhuis werk bij het Geboortecentrum.

Ik ben trouwens ingeschreven in Rotterdam. Ik studeer hier ook verpleegkunde, dus ik ken de school en de docenten inmiddels goed. De leerstof is veel, maar erg goed te doen dit jaar. Ik heb alles al een keer gehad bij verpleegkunde. Ik hoop van harte dat ik dit jaar wel door de selectie heen kom!

Heel veel succes iedereen!

Weet iemand of de toelatingstoets in het engels is aangezien alle stof dat wel is?