"Verloren" familielid

Ik zit met een klein probleempje en ik wou graag jullie mening/ervaring horen.

Ik heb een zeer grote, knusse familie met veel tantes en ooms. Maar we hebben een oom, die zich heeft afgezonderd van contact met de rest van de familie na een ruzie. Dat is nu bijna een jaar, maar daarvoor hadden ik en mijn ouders, tantes en ooms redelijk goed contact (hij is een beetje een einzelganger en is verhuist naar Duitsalnd een jaar of 30 geleden). Alleen met een van mijn tantes heeft hij af en toe contact.

Maar woensdag is mijn oma overleden. Onze familie had verwacht dat hij naar de begrafenis gaat komen, maar dat is dus niet het geval: hij zei zonder reden dat hij niet gaat komen. Ik vind dit heel vervelend, vooral voor mijn moeder en haar broers en zussen (die hadden toch wel gehoopt dat hij zou komen) en met name een van mijn tantes is er echt heel emotioneel over.
Ik vind het zelf ook jammer dat hij niet komt en wil eigenlijk gewoon een mailtje sturen om sterkte te wensen, niet eens verwijtend dat hij niet komt (ook al zou ik hem het liefst erop wijzen wat hij doet; niet naar zijn moeders begrafenis komen na al haar goede zorgen voor hem!!). Maar toch twijfel ik een beetje erover: straks reageerd hij echt heel bot en mijn kennende ga ik me dan heel erg rot voelen. Ik wil ook niet tegen mijn ouders zeggen dat ik hem heb gemaild, omdat zij echt pissed op hem zijn. Dus wat moet ik doen? Ik weet het ff niet…

Thanks voor het lezen en reageren hierop!
Drop eventueel ook je eigen ervaringen met “verloren” familieleden hier neer!

x

Dat hebben wij ook bij een oom. Ik weet niet eens hoe mijn neef en nicht eruitzien. De andere neef en nicht houden wel contact. Maar mijn opa doet het heel veel pijn.
Toen ik klein was vond ik het heel erg maar nu minder omdat ik eraan gewend ben.

Als jij hem graag wil mailen moet je dat doen!
En miss reageert ie wel bot, nouja dan snap ik dat je je kut voelt,
maar dan heb je het wel geprobeerd! En je ouders hoeven ook niet te weten dat je hem mailt?
En sowieso, jij moet lekker zelf weten of je hem mailt en daar hebben je ouders niets over te zeggen (:
Ik had het wel gedaan! Succes meid.

dat hebben wij ook met een broer van men moeder, alleen hij kwam egt nooooit naar men opa en oma toe, en toen ze overleden, was hij er ineens wel, terwijl ze tijdens dat me opa zo ziek was, ze maar een paar keer zijn geweest & nieteens op zijn verjaardag. voor zover ik het me herinner dan :blush:

ohja,
en als je je oom wilt mailen, moet je toch zelf weten.
ik bedoel het is en blijft familie he.
en tis ook helemaal niet raar als je boos op hem bent!
dat mag je ook best zeggen hoor.

Dankjulliewel!
Ik heb hem gestuurd en het is raar: aan de ene kant ben ik bang voor zijn reactie, maar aan de andere kant kan het me weer belachelijk weinig schelen… Ik hou jullie op de hoogte van zijn reactie, als ik mezelf zo “gelukkig” mag prijzen dat hij de moeite uberhaupt heeft genomen om het te lezen/reageren!

Ik denk dat je oom het wel zal lezen,
maar of hij antwoordt is weer iets anders…
Ik vind het in ieder geval goed van je dat je het initiatief hebt genomen om hem een mail te sturen.
Nee heb je, ja kan je krijgen; dat zegt mijn vader dan altijd.

Gecondoleerd met je oma! :couple_with_heart_woman_man:

Gecondoleerd met je oma!

Ik hoop voor je dat je een leuke reactie terugkrijgt. :slightly_smiling_face:
Laat je het weten?

xx

[i]ik had ook zoiets.
toen ik nog niet eens geboren was was dat gebeurd.
mijn opa & oma gingen scheiden.
& toen wou mijn opa niet meer contact met de familie.
& toen ging mijn oom op zijn 18e dood.
& toen was hij niet bij de begravenis gekomen.
nu is dat al heel lang geleden.
maar 05-12-2008 kreeg ik te horen dat hij was overleden.
ik vond het wel erg maar eigelijk ook weer niet.
ik heb hem nooit gezien ofso & hij kende mij ook niet.
dus kan ik hem eigelijk ook geen opa noemen ;$ .

die oma is trouwens 4 jaar geleden overleden.
ze had 2 beroertes gehad.
[/i]

Jeetje, dat is ook erg :frowning_face:
Heb je dat ooit een raar/naar gevoel bij gehad? Want het lijkt me, net zoals ik dus heb met mijn oom, een beetje heel erg dubbel.

Anyway, dankjulliewel voor de reacties, ik laat zeker weten of er een reactie komt, ook al is de kans vet nihil!

ja, ik heb er me wel erg raar bij gevoeld.
maar ik heb toen gekeken op internet naar zijn overlijdenisbericht
& ik heb daar toen een reactie bij gezet
ik had gezegt dat ik iedereen die hem kende veel sterkte wenste.