Verloofd en een stalker.

Hoi!

Nou, er is een jongen en die is al een behoorlijke tijd verliefd op mij. Ik wees hem elke keer af, doordat ik gelukkig ben met mijn verloofde. We hebben nu bijna 10 jaar en volgend jaar gaan wij trouwen. Het probleem is, is dat die jongen die ik al tig keer heb afgewezen mij elke dag smsjes/mails/krabbels/berichten op facebook stuurt doordat ik hem afwees. Hij zei dat hij zelfmoord zou gaan plegen op de dag dat ik ga trouwen, of dat hij een aanslag zou plegen op de bruiloft.
Hij rijdt best vaak rond mijn huis heen, en soms komen er rare mannen voor de ramen staan (uit betrouwbare bron gehoord dat het zijn vrienden zijn).
Ik maak me er best wel zorgen om, vooral omdat ik toch echt van mijn toekomstige man houdt.
Maar die jongen gaat maar door…
Is het goed om nu naar de politie te stappen of is het te vroeg?

Update:
Gister heeft hij ingebroken in onze auto, en wou hij mijn man een ongeluk veroorzaken.
Politie weet er van. Volgende week woensdag wéér een nieuw gesprek. Maar dan bij een andere politie, in een andere stad

Zeker naar de politie stappen voordat er iets gebeurd!

Ik zou echt wel naar de politie gaan! Beter te vroeg dan telaat!

Naar de politie gaan inderdaad, die kunnen het dan in de gaten houden en er eventueel iets aan doen!

En wat zegt je verloofde er van?

ik zou zeker naar de poltie gaan!
dit is niet normaal meer, hij laat jou nu zo in de stress zitten.
echt gaan!
Up

Hij is bezorgt dat mij wat overkomt. We steunen elkaar heel erg. Maar we hebben vorige maand er politie-werk van gemaakt, maar die deden er niets mee. Dus waarschijnlijk zou het verzoek om er werk van te maken weer afgewezen worden.

Naar de politie gaan! Die kunnen er waarschijnlijk weinig aan doen (ik keek laatst het programma ‘Das je goed recht’, waar in een zwangere vrouw een aantal keer was bedreigd door de buurvrouw en ook een keer echt is mishandeld door haar (toen ze zwanger was!) en toen kon de politie er ook weinig aan doen…). Maar dan weet de politie er in ieder geval van!

Naar de politie! dat zij in ieder geval op de hoogte zijn mocht het uit de hand lopen. Zij kunnen verder onderzoek doen en evt. straatverbod of aanklagen oid

En alles wat bewijs is kun je beter bewaren. Dus al die berichtjes bewaren en uitprinten, laten zien etc.

Bewaar alles. Ik weet niet tot in hoeverre politie zal ingaan op smsjes waarin staat dat hij zelfmoord zal plegen o.d. Ik heb daar eens iets over gezien op tv, een soortgelijke situatie, maar daar werd er niet veel mee gedaan. Wanneer hij echter vaak langs je huis rijdt, en je kunt aantonen dat hij voor jou langsrijdt, en je je gestalkt voelt, zou hij wellicht in het ergste geval een straat verbod kunnen krijgen? Je moet het in ieder geval doorgeven aan de politie, al zullen ze er misschien niet veel mee doen. Is er geen site/hulplijn o.d. voor mensen die zijn lastiggevallen of gestalkt? Misschien dat je wat kunt uitwisselen met ervaringsdeskundigen op dit gebied?

Zoals word gezegd alles bewaren, en sowieso naar de politie, al gaat die er waarschijnlijk weinig aan doen. Ik ken iemand die aangifte heeft gedaan van mishandeling, zelfs daar is niets mee gedaan. Maar misschien kun je wel op je bruiloft politiebeveiliging krijgen ofzo? Of zeg ik nu iets heel raars?

Voor het feit dat hij zij dattie een aanslag zou plegen kan je wel degelijk naar de politie gaan, want dat is bedrijging en dat is strafbaar.

amai da is erg, echt naar de politie gaan!

WTF je moet echt naar de politie meid!

Ga naar de politie

Echt naar de politie gaan, en zorgen dat je de bewijzen bewaart!

De enige optie die voor jou over blijft is inderdaad om naar de politie te stappen. Hij heeft jou een serieus bedreigd door te zeggen een aanslag op je bruiloft te willen plegen.
Heb je al zijn smsje nog, deze zul je als bewijs moeten voorleggen. Door dat te doen sta je sterker en kan je eerder in je recht gesteld worden.

Ik wens jou heel veel succes toe! Ik hoop dat je een leuke bruiloft tegemoet gaat en en lang een gelukkig leven met je man kan gaan opbouwen

Naar de politie gaan!!
Heel veel succes, hopen dat je gauw van hem afkomt en lekker met je man genieten!

Update:
Gister heeft hij ingebroken in onze auto, en wou hij mijn man een ongeluk veroorzaken.
Politie weet er van. Volgende week woensdag wéér een nieuw gesprek. Maar dan bij een andere politie, in een andere stad.