verlieft op een jongen die jou als ´zusje´ ziet.

Hoi!

Voor alle duidelijkheid, mijn vriendin vroeg of ik het via mijn account op Girlscene kon zetten dus dat jullie dat weten. :slightly_smiling_face:

Ik praat al een tijdje met een jongen, hij is echt een geweldig persoon. Hij zei vanaf het begin al dat hij niet aan relaties doet, maar ik besefde me toen niet dat hij serieus geen relatie wilt omdat het ‘alleen maar gezeik’ is.

Ik vind hem eerlijk gezegd leuk, en hij stuurt mij soms een kushartje en zegt ‘Ja liefje?’ of ‘Ja schat’. Hij is dan super lief en hij zei ook voor de grap tegen een vrinedin van mij dat wij een relatie hebben.

Hij maakt soms ook ‘seksuele opmerkingen’ zoals ‘Je hebt echt een mooie kont’ of ‘Je bent echt knap’.

Maar hij zegt vervolgens een paar uur daarna dat hij mij als ‘zusje’ ziet en dat hij mij heel erg vertrouwd en zo. Ik begin verliefd te worden op hem, en ik durf het echt niet te zeggen. Hij zei ooit ‘zorg dat je niet verliefd op mij word, want ik zie als een goeie vriendin.’ hij heeft me ervoor gewaarschuwd maar ik vind hem echt leuk.

Ik weet dat hij een persoon is die niet makkelijk toegeeft dat hij iemand leuk vind.

Wat moet ik doen?

Groetjes,
Vriendin van Misslieff

Ik denk dat hij de aandacht van jouw vriendin leuk vind, maar zoals hij zelf al zegt wilt hij geen relatie. Hoe oud is jouw vriendin en hoe oud is hij?

Als een jongen zegt: ‘‘ik zie jou als een zusje’’, dan denk ik meteen: friendzoneeee.

Ik denk inderdaad net als BrokenDreams dat hij de aandacht gewoon leuk vindt.

Friendzone, hij vindt je aandacht vooral leuk denk ik.
Hij zei van tevoren al word niet verliefd, ik wil geen relatie. Je zou moeten proberen je gevoelens voor hem kwijt te raken… Moeilijk, maar er zit niet veel anders op.

Ik heb een vriend die precies zo is, kusjes emojis sturen, seksuele opmerkingen, mij schat noemen. Ieder ander zou het zien als flirten maar wij hebben ook meer een broer/zus relatie. Voor hem staat dit gedrag los van gevoelens hebben oid en het is gewoon zijn persoonlijkheid. Nou snap ik dat dit soort aandacht gevoelens op kan wekken maar je moet het echt uit je hoofd zetten. Als hij jou als een zusje ziet en van te voren al aangeeft dat je niet verliefd moet worden zit je echt in de friendzone. Natuurlijk kan je het wagen en het hem vertellen maar dan loop je wel het risico dat je hem kwijtraakt