verliefheid gaat over in liefde.. of niet?

Ik had laatst een gesprek met mijn vriend ( we hebben nu ruim een jaar en hij is 21 en ik ben 18)
En ik vroeg of hij nog verliefd op mij was. En toen zei hij nee, en ik vroeg hem toen waarom dan? en toen zei hij, verliefdheid gaat over in liefde, dat is bewezen. Maar bij mij is dat helemaal niet zo, ik ben nog steeds superverliefd op hem…

Ook vind ik zijn geur fijn en ik herken zijn geur overal en ik ruik hem heel sterk, en ik heb gelezen dat dat zo hoort bij liefde, maar hij ruikt mij helemaal niet enzo en ik vind dat een beetje raar, en ik twijfel nu een beetje of hij me eigelijk nog wel leuk vind.
dat heb ik hem wel verteld en hij zegt van wel, maar toch… Hij zegt vreemde dingen…
Wat vinden jullie?

(alvast bedankt als je alles hebt gelezen…)

Vaak duurt verliefdheid inderdaad ong. 1 jaar en daarna gaat het om in ‘houden van’. Misschien duurt het bij de een langer dan bij de ander?

Hmm toch vind ik het maar vreemd…

Je kan niet voor altijd verliefd blijven, opgeven moment is dat gewoon over en dan is het houden van :’).

Oke ik ben weer eens paranoide aan het doen xD sorry daarvoor

het is niet helemaal zo. verliefdheid gaat inderdaad over maar liefde hoeft niet over te gaan en als je verliefd was gaat het niet alltijd over in liefde. anders gezegt zijn verliefdheid is gewoon over maar hij voelt wel liefde voor je :wink: ik maak het allemaal veel te ingewikkelt en vaag zeker :stuck_out_tongue:

Over het algemeen gaat verliefdheid wel weg (het zenuwachtig zijn voor je hem ziet, álles nog herinneren wat hij ooit tegen je heeft gezegd, etc.) en dat is ook vrij normaal in relaties. Maar, ja. Als dat bij jou niet zo is, alleen maar leuker voor jou.

je moet trouwens sowieso niet gaan twijfelen of hij je wel leuk vind, want dat is kut voor jullie allebei en dan is het binnen no time over. ik ben ook nog verliefder op mijn vriend dan hij op mij, maar ik weet dat hij me wel fantastisch vind. dus ja.

volgens mij is er geen vaste tijd in van verliefd zijn naar houden van gaan, en da’s bij iedereen anders

Bij de meeste mensen gaat de verliefdheid weg en wordt het op ten duur houden van. Ik denk dat de verliefdheid er dan nog steeds wel is maar dan alleen in mindere mate waardoor we dat niet merken.

Het schijnt trouwens dat 1 op de 10 stelletjes wel verliefd blijft.

volgens mij hoef je er echt niet bang voor te zijn voor, hij houd toch van je? Maak je niet zo druk, liefde voelt niet voor iedereen hetzelfde.

liefde duurt maar eff houden van duurt langer

Ik dacht vroeger ook altijd dat verliefdheid over ging in liefde (houden van) en geloof daar nog steeds wel in, MAAR je kan ook van iemand houden en opnieuw verliefd op diegene worden.
Na zoveel jaar ben ik niet nog steeds verliefd op hem, maar opnieuw verliefd op hem (voor de zoveelste keer). Met de tijd veranderen jij, je vriend en situaties, deze veranderingen kunnen ervoor zorgen dat je weer verliefd op elkaar wordt.

Verliefdheid gaat inderdaad over in ‘houden van’, maar dat wil niet zeggen dat je niet af en toe nog van die heerlijke verliefde kriebels kunt krijgen van je vriend(in)… =)

^Dat komt toch door feromonen en daar zijn we tot aangetrokken ofzo?:"D

Nou, ik heb een relatie van 3 jaar gehad. Ben 3 jaar echt wel verliefd op hem geweest. Was geen houden van, nee echt verliefd. maarja nu weet ik niet of dat me wel altijd goed heeft gedaan, omdat het voor hem ook niet altijd zo voelde volgens mij.
Het is dan ook uit gegaan omdat we elkaar niet meer begrepen…

Geen zorgen maken, en gewoon blij zijn dat jij wel nog verliefdheid voelt.
Je kan die helemaal niet zelf kiezen, anders zou iedereen wel heel zijn leven verliefd willen zijn.
Ik ben ook niet echt verliefd meer op mijn vriend maar ik hou enorm veel van hem.
Niet bang zijn, geniet maar van de tijd dat je nog verliefd bent (: