Verliefdheid

Ik date nu al een paar weken met een jongen en het was heel gezellig en leuk. Maar dit weekend zei hij dat als het gevoel van leuk vinden niet verandert in verliefdheid, dat hij het dan moet afkappen. Sindsdien doet hij best afstandelijk en lijkt het alsof hij geen moeite wilt doen. Ik was er maandagavond even en normaal liepen we hand in hand, gaf hij me een kus etc. Nu deed hij dat helemaal niet en als ik dichter bij hem ging lopen leek het wel alsof hij afstand nam.
Hij heeft gezegd dat hij nog wel wilt afspreken/daten. En dat het gevoel nog kan komen. Maar ik heb het gevoel alsof ik hem nu voor me moet winnen of iets dergelijks. Dat ik hem moet overtuigen. Maar je kunt liefde niet forceren. Maar ik vind het ook echt kut dat hij me nu zo laat wachten en in onduidelijkheid laat.
Wat zal ik doen? Opgeven? Of juist voor hem ‘vechten’ en volhouden? Wat als hij me uiteindelijk toch niet leuk vindt en ik steeds meer aan hem gehecht ben geraakt.
Wat kan ik het beste doen en hebben jullie tips?

Ligt eraan wat jij ermee wil.
Als je hem niet kwijt wil zou ik er zeker voor gaan, ik snap alleen niet waarom hij het af zou willen kappen als het leuk vinden niet in verliefdheid verandert… Dat komt toch? (Misschien begrijp ik het verkeerd, sorry daarvoor!)
Het belangrijkste is dat jullie het leuk hebben samen, zoals je al zei handen vasthouden en kusjes c:

Je kan nog een paar keer afspreken en als het dan bij hem nog niet komt, afkappen. Want dan gaat het in mijn ogen te lang duren voor hij je echt leuk begint te vinden en denk ik niet dat het zal komen. En als je het dan langer laar doorgaan wordt jij misschien alleen maar verliefder en doet het meer pijn wanneer het uiteindelijk dus niks wordt

‘The longer the road, the harder the climb, the better the view from the finishing line’

Ik zit ook in een situatie (helemaal ander verhaal hoor) waar ik veel geduld moet hebben voordat we echt samen kunnen zijn, en deze uitspraak helpt me altijd als ik op het punt sta het op te geven. Ik hoop dat jij er ook wat aan hebt :wink:

Dat is wel een mooie uitspraak ja :slightly_smiling_face: Bedankt!

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Sommige dingen wijzen er wel op dat hij niet wil :flushed: