Verliefdheid

Hallo allemaal,

ik ben sinds februari aan het daten met een man. Hij heeft mij op de 3e date verteld dat hij toen hij mij voor het eerst zag het “liefde op het eerste gezicht” gevoel had en nog steeds heeft. Wij zien elkaar niet zo vaak doordat ik zelf een onregelmatige carriere in de vliegwereld heb en hij druk bezig is met werk en een internship. Hierdoor hebben we elkaar na de 3e date elkaar ruim 3 weken niet meer gezien.

Nu kreeg ik, nadat ik hem vroeg weer een keer af te spreken, te horen dat hij niet meer verliefd op mij is en dat het voor hem een belangrijk is om een relatie op te bouwen. Hij wil wel graag vrienden blijven. Op dat moment was ik natuurlijk erg geschrokken, maar achteraf dacht ik eraan. Verliefdheid is een chemische reactie, die prikkels nodig heeft om te blijven. Kan het zo zijn dat doordat wij elkaar zo weinig zien de verliefdheid is overgegaan (door weinig of geen prikkels), of denk ik dit omdat ik gewoon baal dat het er niet meer is?

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Bedankt voor jullie luisterend oor,

Naeva.

Om een relatie op te bouwen, moet je veel tijd met elkaar doorbrengen. Elkaar 3 weken zien is een enorm, lange periode en er kunnen aardig snel dingen gebeuren.

Ik zou eerlijk gezegd niet geloven in zijn “verliefdheid op het eerste gezicht”. Als hij dat wel had, dan zou hij op je wachten en niet na de 3e date zeggen dat het over is.

Wauw, rare verwoording.
Ik denk eigenlijk dat als het echte liefde zou zijn, dat niet na een weekje over gaat omdat je elkaar niet ziet. Praat er gewoon met hem over, ga na wat de mogelijkheden zijn.