Verliefdheid zonder kriebels?

Bij verliefdheid hebben mensen meestal het beeld voor zich van iemand die altijd zo vrolijk wordt van het denken aan iemand en kriebels krijgt, niet meer eet, op een roze wolk zit etc.
Ik ervaar zo’n dingen niet. Maar toch is er iemand in mijn leven waarmee ik wil knuffelen en kussen, en waarmee ik samen wil zijn. Iemand die mij laat lachen en die lief tegen me is.

Dus daarom de vraag, bestaat verliefdheid ook zonder kriebels?
Want zo niet, dan ben ik bang dat ik nooit een relatie aan kan gaan met verliefdheid van beide kanten…

Ik heb werkelijk geen idee. Denk dat dat gewoon kan hoor, sws kan verliefdheid na een tijd toch omslaan in houden van en dan voel je die kriebels ook al niet meer soms?

Het kan ook zijn dat iedereen anders reageert op verliefdheid. Ik heb bijvoorbeeld súper veel kriebels waardoor ik niet meer kan eten(wat soms nogal irritant is, want kan er ook misselijk van worden), kan nergens anders meer aan denken, en als iemand zijn naam zegt komt er gelijk zo’n big smile op m’n gezicht die ik er serieus onmogelijk vanaf kan slaan(is nu trouwens niet meer maar dat is wat er met mij gebeurt als ik verliefd ben), terwijl anderen alleen kriebels voelen als ze echt bij diegene zijn en voor de rest alles hetzelfde blijft.

Als jij gwn met iemand wil knuffelen en kussen en samen mee zijn, dan is dat toch goed? En misschien komen die kriebels uiteindelijk toch nog wel.

Ik ben nu bijna 4 maanden samen met een super lieve, geweldige jongen. Als ik hem niet zie mis ik hem, ik wil de hele dag met hem knuffelen en bij hem zijn. Kriebels heb ik nooit gevoeld. Heel soms, als ik naar hem kijk voel ik wat, maar daar blijft het bij. Ik vind dat die kriebels voor een goede relatie niet perse nodig zijn. Ik hou enorm veel van mijn vriend, maar die kriebels heb ik nooit zo extreem gevoeld.

Als ik iemand leuk vind en ik zie diegene, dan voelt het alsof iemand mijn maag aan het uitwringen is. Dat zogenaamde heerlijke gevoel van verliefdheid heb ik nog nooit ervaren.

Met andere woorden: ik denk dat er het verschilt van persoon tot persoon.

Ik denk inderdaad ook dat het verschilt per persoon. Hoe ik vroeger nog wel eens kriebels kreeg als ik aan de jongen in kwestie dacht, heb ik dat al jaren niet meer echt gevoeld.
Ik kan met iemand lekker willen knuffelen en zoenen, maar kriebels krijg ik gewoon niet meer. Alleen moet ik wel zeggen dat ik daardoor niet meer weet of ik iemand echt leuk vind of dat ik het alleen een leuke jongen vind om een keertje samen mee te zijn. Maar dat ben ik.

Lijkt me juist eigenlijk wel fijn. Bij mijn ex was ik altijd ontzettend zenuwachtig. Misschien voel jij je wel gewoon heel erg op je gemak bij hem.

Ik heb hetzelfde en ben er inmiddels achter dat het ook kwestie van toelaten is. Het toelaten van die gekke verliefde gevoelens.

Ik twijfelde daar ook lange tijd aan! Het is nét gedaan met mijn vriend, maar dat even terzijde. Ik ben een goed jaar samen geweest met hem, en voordien waren wij al zo’n 6 maanden beste vrienden. Hij had altijd gevoelens voor mij, ik zag dat niet zo zitten haha :stuck_out_tongue: Voor mij was hij gewoon een beste vriend. Uiteindelijk zijn we toch naar elkaar gegroeid en heb ik toegegeven aan het feit dat ik 'm toch echt graag zag. Kriebels of dat “extreem verliefd” gevoel heb ik nooit gehad, maar ik heb hem wel altijd enorm graag gezien. We zagen elkaar graag, en in het begin dacht ik dat dit geen liefde was. Ondertussen weet ik wel beter :slightly_smiling_face: Volgens mij is dat juist een hele goede basis voor een relatie! Iemand heel graag zien! Dat ‘halsoverkop’ verliefd gevoel is volgens mij niet nodig. Het kan wel, maar hoeft niet volgens mij :slightly_smiling_face: Zolang je je maar goed voelt!

Ik had dat in het begin bij mijn ex ook niet, dit was juist heel goed voor me. want altijd als ik verliefd was kon ik totaaaaal mezelf niet zijn. Ik vind het juist belangrijk dat als je gaat voor een langere relatie dat het niet alleen om verliefdheid gaat maar ook om de klik die je samen hebt.

Ik voel ze wel, en het voelt een beetje vreemd in je buik :cold_sweat:

-

Ik heb hier ook heel vaak over nagedacht, en ik denk inderdaad dat het gevoel dat verliefdheid opwekt verschilt per persoon, zoals we in zoveel verschillen.

ik heb dat ook !
ik heb ook wel eens een jongen leuk gevonden.
het zijn niet echt de vlinders die je hebt maar gewoon een goed gevoel wat je bij andere jongens niet hebt.
ik herken het !!