Verliefdheid verbergen

De gevoelens die je voor iemand hebt verbergen…

Ja ik weet dat het raar klinkt maar het kan gebeuren.
Stel nou, je gaat heel veel met een jongen om. Als vrienden.
Leuk, gezellig… Maar nou veranderd die vriendschap vanuit jou, in verliefdheid.
Wat doe je dan?
Nou heb ik een soort zelfde situatie.
Ik en D. Zijn altijd bij elkaar te vinden op school, helpen elkaar met alles en heel ons leerjaar riep dat wij een stelletje waren.
D. Vond dit helemaal niet erg want hij mag en ziet mij graag.
Ook ik vond het geroddel niet erg, D. Is een knappe jongen maar voornamelijk erg zorgzaam en heeeel lief.
Je voelt de bui al hangen…
Ja, ik ben. D. Leuk gaan vinden. Niet gek ook als iedereen het roept, toch?
Op een gegeven moment dacht i echt dat hij mij ook leuk vond.
Iedereen zei dat hij zo lief tegen mij was. Zelfs zijn vrienden.
Ik ging dus proberen meer contact te krijgen. Maar het tegendeel van wat ik verwachte gebeurde.
Hij neemt afstand. Hij praat niet meer uit zichzelf op whatsapp en reageert niet zo snel meer als vroeger.
We hebben altijd het eerste uur vrij en zitten dan alleen aan een tafel in de mediatheek huiswerk te maken.
Nu niet. Hij ging bij zijn nichtje zitten die toevallig ook een tafel vrij had.
Ik moet je zeggen, dat doet pijn hoor! Dat steekt echt…
Nou goed hij is duidelijk…
De mensen om me heen zeggen dat hij te verlegen is, dat hij zelf mij misschien wel leuk vind maar niet weet hoe ermee om te moeten gaan.
Dat kan, is een mogelijkheid en hij is ook wel een heel verlegen jongen, hoor. Maar ik geloof de theorie niet.
Ik denk dat hij “denkt” dat ik hem leuk vind (god wat is hij slim) en mij niet leuk vind (in de zin van verliefd)
Nu wil ik die goede vriend die hij was echt niet kwijt en ik wil hierom mijn verliefdheid wegstoppen zodat hij denkt dat ik hem toch niet leuk vind.
En misschien vind hij me over een tijdje dan tóch wel leuk-leuk.
Heeft er iemand tips over hoe ik mijn vriend als gewoon vriend kan houden? En hoe ik hem kan laten denken dat hij het mis had, over het verliefdheid gebeuren?

Alvast bedankt!!!

Gewoon tegen hem praten, kennelijk ziet hij jou alleen als vriend en is hij bang geworden door jou eerste stap omdat dat niet is wat hij wil. Ik zou het hem gewoon vertellen en dan zeggen dat je wel gewoon vrienden wil blijven.

Ik had ook een vriend die verliefd werd op mij en hij vertelde het toen gewoon. De vriendschap is er wel aan kapot gegaan, meestal werkt dat gewoon niet…