Verliefdheid terug aanwakkeren

-

Ik zit nu precies met hetzelfde probleem, dus ik ben ook benieuwd naar tips…

samen spontane en nieuwe dingen gaan doen ?

Ik denk vooral zoiets ja. Spannende en spontane dingen doen.

-

Samen leuke dingen doen, liefde is niet alleen leuk ook vervelend en samen maak je daar kut dingen in mee, en als je elkaar steunt kom je er sterker uit. Doe gewoon samen leuke dingen zoals film kijken veel en echt veel praten, onthoud wel, liefde is niet alleen rozengeur en zonneschijn.

-

Wij gaan juist ongeveer eens per maand daten en we doen ook vaak spontaan leuke dingen samen, bij ons ligt het juist niet daaraan denk ik…

-

-

ga eens samen weg. Naar de dierentuin of een stedentripje, naar het dolfinarium etc. een pretpark als jullie daar van houden

-

-

Wat er hier ook al veel wordt gezegd! Ga iets leuks spontaans doen, iets wat je bijvoorbeeld anders nooit doet. (samen douchen/in bad, weekendje weg, met een groepje uitgaan en dan bij elkaar slapen?) ← Geeft wat spanning waardoor je snel weer dat verliefde gevoel krijgt?

Een weekend weg is misschien ook wel leuk ^^ Mocht dat een optie zijn.

-

Ik denk dat het ook zeker iets te maken heeft met verwachtingen en de realiteit. De verwachting is vaak dat als je van iemand houdt dat de verliefdheid blijft, maar dit is helaas geen reële gedachte. Je kan nog zoveel leuke dingen doen, maar dat zal de verliefdheid niet terug halen. Waarschijnlijk wel voor afwisseling zorgen.

Het is ook hoe jullie ermee omgaan. Willen jullie dat het altijd zoals in het begin is? Zo ja, dan kunnen jullie beter gelijk uit elkaar gaan, want dat zal nooit gebeuren. Is het ergens niet juist heel erg fijn dat jullie elkaar heel goed kennen en weten wat de ander wil, vertrouwd zijn met elkaar etc. De ‘gewoonte’ van een relatie hebben dus en ik denk dat als je nadenkt dat je hem daaraan kwijt zou raken dat je dat echt het meest zal missen.

Moraal van dit verhaal dus. Een relatie zal altijd een gewoonte worden, alleen ligt het aan jezelf hoe je hiermee omgaat en of dit ook echt erg is. Waarom zou het erg zijn om vertrouwd te zijn met elkaar? De afwisseling is dan wel weer belangrijk heeft ervaring mij geleerd, zowel als in de dingen doen en ook in de slaapkamer. Verras elkaar met dingen en soms dagen weg. Het is natuurlijk niet erg als je elkaar dan ziet wel een keer lekker een filmpje kijkt.

‘Rozengeur en zonneschijn’ :grinning_face_with_smiling_eyes:

OT: Misschien een keer spontaan iets leuks doen? Een boswandeling kan ook leuk zijn en is een stuk spontaner dan een vooraf gepland weekend weg (en ik zeg niet dat dat niet leuk is want dat is het wel!)

-

-