Verliefdheid over door schuldgevoel?

Lieve meiden,

Ik vroeg me af: kan je verliefdheid overgaan door schuldgevoel??
Komt dat later niet alsnog terug?

Ik ben al een tijdje aan het daten met een jongen. Het klikt super goed tussen ons en we zijn er allebei aan toe om een relatie aan te gaan. Het enige probleem zijn z’n ouders…
Zijn ouders zien hem liever met een ander meisje en hij voelt zich dus te schuldig tegenover hun om nog verliefd op mij te zijn…
Ik heb zijn ouders een paar keer ontmoet en ze zijn ouders zijn heel streng. Ik weet dat hij heel veel om z’n ouders geeft.
Het klinkt misschien naïef, maar ik weet dat het niet een of andere rot smoes is om mij af te wimpelen. Dan zou hij dat al eerder gedaan moeten hebben…

Maar ik vraag me gewoon af of hij het vol kan houden. Of het dus echt mogelijk is om je verliefdheid weg te drukken door schuldgevoel…

Help please :flushed: :flushed:

Ligt er aan waar het schuldgevoel door komt?

Sorry ik snap je niet! Wat is de situtie?

Kun je iets duidelijker zijn ?

Het schuldgevoel komt doordat het niet mag van zn ouders…

@LiveYourLife Maar waarom mag hij geen relatie met zijn ouders? Als je de situatie wat specifieker beschrijft, snappen we het beter :’)

Zijn ouders zien hem liever met een ander meisje en hij voelt zich dus te schuldig tegenover zijn ouders om nog verliefd te zijn op mij en dus iets met mij te beginnen (zijn ouders zijn heel streng)

En nu vraag ik me af of dat kan…

Hopelijk is het nu wat duidelijker :wink:

het ligt aan hem, daar kan jij veder niet veel aan doen, of een goed gesprek hebben met z’n ouders…

Zijn gevoelens kunnen niet ineens daardoor over zijn, dat geloof ik niet. Maar als hij er verder geen moeite voor doet om met zijn ouders te praten…tja…dan kan je verder niets doen.

Ik zou inderdaad met hem gaan praten erover, ookal is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

Oké bedankt!