Verliefdheid of niet?

Hay meiden. Ik kon niet echt een goed topic vinden met mijn vraag. Ik denk hier al een tijdje aan, maar: wanneer ben je nou echt verliefd? Want je krijgt dan van die standaard antwoorden als ‘heel de dag aan hem denken’ etc.

Maar het vreemde bij mij is, als ik bijvoorbeeld met een knappe jongen heb gezoend kan ik daar serieus dagen aan denken. Maar dat is geen verliefdheid, want ik heb ook wel eens met een heel knappe jongen gezoend die ik niet kende en het lijkt mij dat je niet verliefd kan worden op iemand die je niet kent.

En ik heb het idee dat ik jongens gewoon erg snel leuk vind, het vreemde is, als ik bijvoorbeeld uit ga, (dan vind ik jongens ook al snel leuk) maar dan kijk ik meestal echt mijn type jongen, terwijl ik op mijn school bijvoorbeeld al in mijn klas 3 jongens op kan noemen die ik leuke jongens vind, terwijl het, vooral qua uiterlijk, totaal niet mijn types zijn. Toch denk ik dan wel vaak aan die jongens en ik zou me dan bijvoorbeeld wel aangetrokken voelen om met ze te zoenen maar nooit met ze kunnen hebben.

Ik kan jongens bijvoorbeeld ook al leuk vinden als ze iets hebben wat mij aanspreekt (bepaalde hobby’s, kledingstijl) terwijl ik ze in mijn ogen niet het prototype knap vind, maar daardoor toch interessant ga vinden.

Misschien ben ik wel nooit echt verliefd geweest op een jongen, dat denk ik, misschien dat ik daarom niet weet wat het is. Haha wie snapt en herkent zich hierin of kan het me uitleggen? Het is niet een dringende vraag of zoiets, maar ik vraag het me af. :slightly_smiling_face:

ik denk dat als het moment zo ver is, dat je zelf wel merkt wanneer je ECHT verliefd op iemand bent… :slightly_smiling_face:
het voelt voor iedereen anders, lijkt mij. :stuck_out_tongue:

Ja, denk het ook! Upje

Ik ken het wel, ik heb ook wel eens dat ik gewoon over een jongen droom die ik niet goed ken (ik droomde laatst bv dat ik met een jongen uit mijn jaar carnaval ging vieren :’) ), en dat ik daar dan ik ook dagen aan denk. Heel raar, terwijl ik normaal niet met hem omga.

Ik denk dat “leuk vinden” na een tijdje, als je hem écht leuk vindt, overgaat in “verliefd zijn”. Dat had ik een tijdje geleden met een jongen. Ik kende hem niet zo goed, maar ik hoorde allerlei verhalen over hem waardoor ik hem ontzettend aantrekkelijk begon te vinden, innerlijk en uiterlijk. Langzamerhand begon ik, denk ik, verliefd op hem te worden. Ik gedroeg me abnormaal in zijn bijzijn. Ik werd rood en begon een beetje te trillen als ik hem tegenkwam en begon zenuwachtig te lachen. Ik dacht non-stop aan hem en ik fantaseerde over hem. En nu ben ik over hem heen, en vind ik hem stom.
Ook ben ik een tijdje op iemand verliefd geweest dat niemand snap, en dat ik zelf nu ook niet snap. Hij had - op dat moment - gewoon iets speciaals en ik kon niet meer stoppen met aan hem te denken. Ik denk dat dat ook een kenmerk ik van verliefdheid, niemand snapt het, en als je over hem heen bent snap je het zelf ook niet meer, maar op dat moment was je gewoon verliefd.
(Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar vind het gewoon leuk om dit te posten, haha).

Je kunt wel meer jongens gewoon ‘leuk’ vinden, en dat je dan vaak aan ze denkt vind ik ook niet zo raar. Maar als je écht verliefd bent denk je bijna alleen nog maar aan hem (en niet meer aan al die anderen), en wil je alleen nog maar bij hem zijn. Ik zou er maar niet teveel over in zitten, laat het maar gewoon op je af komen. Je merkt het vanzelf wel een keer als je écht verliefd bent op een jongen! (:

Hmh, ik heb ook wel dat ik jongens snel leuk vind.
Maar als ik echt verliefd ben, wil ik de hele tijd bij diegene zijn,
en hoop ik hem tegen te komen op de gang enzo.
En dan probeer ik me stiekem een beetje voor te stellen hoe het zou zijn
om met hem te hebben zegmaar.
Want ik heb ook wel jongens die ik leuk vind maar waarvan ik denk, oh dat zou nooit wat worden.

Dankjewel voor de reacties :slightly_smiling_face:

Uppie

Hah ik heb echt precies hetzelfde! Nu ook met knappe jongen gezoend, en dan loop ik daar weer over te dagdromen terwijl ik hem niet eens ken!
Ik kan me ook gewoon niet aan iemand binden ofzo omdat ik gewoon altijd teveel jongens snel leuk vind haha

Als je verliefd bent, dan weet je dat gewoon.
Je weet pas hoe het voelt als het jou overkomt

Haha ja dat heb ik dus ook! Ben ik niet de enige.

ik heb het ook. echt heel vervelend, want als iemand (die jongen zelf bv) nou vraagt of ik hem leuk vind, dan weet ik dus niet of ik echt verliefd ophem ben of dat het gewoon ‘‘leuk vinden’’ is. maar ik denk dat je ook niet na 3 keer iemand gesproken te hebben al helemaal verliefd bent, denk dat het inderdaad met de tijd komt enzo.