Verliefd

Oké, ik zal de situatie zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Ik zit in de brugklas van de middelbareschool. Er zit een jongen (Ik noem hem even P) in de derde klas. P zit niet bij mij op hetzelfde niveau, dus ook niet op dezelfde afdeling waardoor ik 'm alleen maar in de pauze’s zie en heel soms tussen de lessen door zie lopen als hij les heeft op mijn afdeling.
Ik vind P dus luk, maar dat begrijp je dus wel omdat ik over hem praat.
Een vriend van P, K (zo noem ik 'm) ken ik wel een beetje van vroeger de scouting. Ik heb hem daarna eigenlijk NOOIT meer gesproken, en ook niet echt even geglimlacht ofzo. Dus ik zou altijd hem nog kunnen gebruiken om met hem in contact te komen, maar dit laat ik liever als laatste optie over.

Ik heb P wel al op sociale netwerken als Hyves en Facebook toegevoegd. Hier heeft hij me ook op hyves geaccepteerd (dus hij heeft me weleens gezien neem ik aangezien het geen jongen is dat iedereen accepteert wie die nooit gezien heeft). Alleen het probleem: P zit nooit op hyves. P heb ik vandaag pas op facebook toegevoegd dus moet ik nog even wachten of hij accepteert of niet…

Wat moet ik doen zodat ik voor 'm opval? Zomaar een gesprek aanknopen is dus een beetje raar als ik verder nog nooit iets als ‘hoi’ gezegd heb.

Liefs, Sarah.

Upje voor jou! Succes. :four_leaf_clover: :four_leaf_clover: :four_leaf_clover: :four_leaf_clover:

je kan proberen beetje oogcontact te maken , naar 'm te lachen als die naar je kijkt enzo… en als je merkt dat ie ook naar jou kijkt/teruglacht kan je proberen een x met hem te praten dan begin je gwn met hee ofzo…

Precies, eerst beginnen met oogcontact.
Als dat lukt kan je op fb een berichtje beginnen; heee, jij zit bij mij op school toch? Gewoon random, niet teveel praten op fb, anders is het meteen awkward als je elkaar in t echt ziet. Als je hem dan op school ziet lopen kun je hoi zeggen en dan komt er vast wel een gesprekje op gang! Succes!

Inderdaad, oogcontact maken enzo… :slightly_smiling_face:

Oogcontact maken ja.

Of zijn Hyves uitvoerig onderzoeken en kijken wat zijn interesses zijn en daar een gesprek over beginnen. Of wanneer hij een bandshirt draagt (als hij dat doet) zeggen “Die zijn toch van dit liedje *naam*?” En dan kun je een hele bekende nemen of een iets minder bekend liedje.
Dat soort dingen werken vaak goed! Dan heb je én contact én leer je iemand kennen én heb je een goed gespreksonderwerp. Je kan immers nooit te veel praten over interesses!

[b]Oke, hélp. Ik praat nu emt 'm op facebook maar het gesprek loopt dood.

Ik: Jij zit toch op (naam school)?
Hij: Jep
Ik: Okeei, haha.

wat nu? :frowning_face:[/b]

zeg gewoon alles goed verder :stuck_out_tongue:

okeeii, en dan? dna loopt het weer dood. xD

Oogcontact maken en als hij terug kijkt lachen.
En de volgende keer zeg je er gewoon hoi bij.

Maar hoe gaat t verder met?
Jij zit toch bij P in de klas?
Ga je nog wat doen dit weekend? :slightly_smiling_face:

En dan telkens gewoon wat meer, en dan kan je even om zn msn vragen omdat dat wat beter praat.
En dan is het al veel verder
ik heb t ook met een jongen en nu praat k gewoon met hem en flirten we n beetje, ik wil hem ook uitnodigen als mn ouders naar een feestje zijn, maar hoe?

dan zegt ie jaa metjou zeg jij jaa :stuck_out_tongue:
en dan vraag je gwn wat ben je aan het doen dann… ofzo ik weet ook niet gwn standaart dingen toch haha :stuck_out_tongue:

waaah, ik heb z’n msn gevraagd! :slightly_smiling_face: dat ik dat durf, wow.

hahah goedzo & heb je 'm gekregen?

'k zak bijna door de grond, maar hij reageert posifitef!

haha mooizo :slightly_smiling_face: hoezo zak je dan door de grond ?

Nou, ik durf eigenlijk nooit zomaar tegen ene boy die ik leuk vind te praten. En heb dat nu dus wel gedaan en vond dat even beschamend toen ik op ‘enter’ drukte. hihi. :slightly_smiling_face:

^haha heb ik ook altijd, nu heb k t ook gedaan, en veel mensen dneken dat hij mij ook leuk vind (a)
maar ik wil m dus uitnodigen hoe kan ik dat het beste doen? :slightly_smiling_face:

Nou, ik denk door iets te zeggen in de trant van: ‘Hee, heb je zin om een keer…(wat je wil doen)?’

@ Toverkaars, waaauuww! Dat jij dat durft! :DD
Ik zou niet eens ‘hey’ durven zeggen, ik probeer het al zo lang, maar dat lukt me maar niet.
Mijn vriendin wil me wel helpen maar ik ben gewoon veeeeeeeeel te verlegen…
Ooit zal ik het wel durven… Denk ik…