Verliefd voor het eerst?

Hoi

In oktober heeft één van mijn beste vrienden me verteld dat hij verliefd was op me, ik wist eerst niet goed of ik iets voor hem voelde. Na een paar dates heb ik hem zeer vriendelijk gezegd dat ik toch niets voelde, maar wel vrienden wilde blijven. Dat heeft hij iets te serieus opgenomen denk ik want vanaf dan is hij me elke avond beginnen stalken via whatsapp, over het weer en hoe mijn dag was. Ik voelde me al schuldig genoeg dat ik hem had afgewezen en antwoordde altijd op zijn berichten, hoewel dit me gek maakte. Ik wilde wel nog met hem bevriend zijn in realiteit maar geen gemaakte chat-vriendschap. Rond de maand april is het eindelijk geminderd, omdat ik ook botter werd in mijn antwoorden. We zijn niet meer zo close nu, maar ik vind het eigenlijk wel beter zo. IK heb volgens mij namelijk een irritatie ontwikkeld door zijn sturen, wat mijn eigen schuld is want ik had het hem veel eerder moeten zeggen… Maar ja!

Nu heeft één van mijn andere goede vrienden me meegevraagd op date naar het eindejaarsbal. Ik denk dat ik hem wél echt leuk vind, en heb dan ook ja gezegd. Vanavond is zijn 18e - verjaardagsfeest, en mijn beste vriendin zegt dat ze hem tegen zijn vrienden over mij heeft horen praten. Namelijk of hij het al gevraagd heeft. Zij is dus overtuigd dat hij me echt ziet zitten en me gaat proberen kussen op zijn feest. Ik weet echter niet of hij me echt ziet zitten, en ben dus best nerveus over vanavond. Wat als hetzelfde gebeurd als in oktober, dat kan ik allemaal niet meer aan… Maar ik vind hem denk ik wel echt leuk. Ik weet niet wat ik moet doen, ik ben nog nooit echt verliefd geweest, is dit verliefd zijn? Ik heb wel al crushes gehad en mensen binnengedaan op feestjes, maar nog nooit echt een vriendje gehad?

Sorry voor mijn geratel haha :wink:

Ik wist zelf ook nooit wat verliefd zijn was. Als ik met jongens appte ergerde ik me vaak aan ze en zodra ik begon met afspreken was het voor mij eigenlijk gedaan. Ik wilde zo snel mogelijk van ze af dan, een soort van bindingsangst denk ik.
Toen ik mijn laatste vriend tegen kwam voelde ik meteen dat het anders was, ik denk dat zodra je dat gevoel hebt dat je weet of je echt verliefd bent. Voor mij, maar dat is voor iedereen anders, is verliefd zijn; je wilt ontzettend graag bij die persoon zijn, je kan je verheugen op het moment dat je hem ziet, je word vrolijk als je aan hem denkt enzovoorts. Kan je je hier in vinden?

Ja dat gevoel heb ik wel bij hem, zeker na gisterenavond op het feest. In het begin van de avond waren we niet echt samen omdat hij iedereen dag ging zeggen en van her naar der liep om alles een beetje te organiseren. Naarmate er mensen weggingen kwam hij wel vaker naar me toe en hebben we even staan praten en nadien echt met twee zitten dansen en elkaar een beetje aanraken en heel de tijd in elkaars ogen kijken. Er is niks meer gebeurd, maar ik vind het mss wel oké dat het allemaal niet te snel gaat. Ik ben enkel een beetje bang dat het contact dat we nu gelegd hebben zal verwateren door de proefwerken die eraan komen en bovendien gaan we volgend jaar allebei in een andere stad studeren, 2 uur van elkaar af… Maar dat zullen dan wel zorgen zijn voor later.

Zeg hem dat je hem oprecht leuk vindt, wees duidelijk, evt na de proefwerken zodat je daar geen afleiding van hebt. Zo weten jullie beiden waar jullie aan toe zijn en als hij je inderdaad leuk vindt (wat volgens mij wel overduidelijk is) weet je dat het contact niet verwatert. Inderdaad is het lastig dat jullie ergens anders gaan studeren, maar dat zijn inderdaad zorgen voor later en dat later komt er alleen als jullie nu ook stappen ondernemen naar elkaar toe. En zelfs als het allemaal moeilijker wordt als jullie straks ergens anders studeren, heb je dan in elk geval een fijne zomer samen.