Verliefd via whatsapp op een Jongen uit een ander land

Gesloten. :slightly_smiling_face:

Wat vervelend zeg ! Ik heb eigenlijk geen ervaring hiermee dus kan je ook geen goed advies geven! Maar iig ik hoop dat het lukt…

X froste

Een vriendin van mij heeft hetzelfde met een jongen uit Chili…

Ik ben 15, hij 16… Mn ouders weten van niks…

En wat vind ze er zelf van van de situatie?

Er is een topic voor meiden met een lange afstands relatie! Daar posten ook meiden die een vriendje in het buitenland hebben, wellicht heb je veel aan hun ervaringen :slightly_smiling_face:

Ik heb een aantal jaren (7 jaar…) een relatie gehad met een jongen, op een afstand van 2.000 kilometer. De afstand is de eerste 1 á 2 jaar moeilijk. Emotioneel gezien is het geen pretje.
Ik heb 8 maanden geleden deze relatie verbroken. Ik zag geen toekomst meer met hem. De gesprekken over “de toekomst” wekten bij mij steeds vaker irritaties op. Ik had mijn studie afgerond, en een baan. Ik werd als het ware “volwassen”, en ik wilde duidelijkheid. ‘Waar ben ik aan toe?’… ‘Hoe lang moet ik nog wachten?’… Dergelijke vragen en de discussies die daarop volgden, hebben ervoor gezorgd dat mijn gevoelens voor hem beetje bij beetje zijn verdwenen.

Ik heb sinds kort een nieuwe vriend, op 20 kilometer afstand. Dit is zoveel fijner! Dus: Denk goed na, en weet wat je wil.

Licht eerst je ouders eens in want zoals al eerder gezegd is het zonde voor hem om voor een dagje naar Nederland te komen. Dat kost klauwen vol met geld. Hoe denken zijn ouders erover?

Uit welk land komt hij? Er is namelijk een verschil met België of Australië. Daarnaast zijn jullie beide nog erg jong dus is het denk ik erg lastig om een relatie te gaan onderhouden. Je bent eigenlijk nog te jong om zelf heen en weer te reizen, daar dan een tijd te blijven (vanwege school) en ik denk ook niet dat je ouders hierop zitten wachten.

Ik denk dat je hard voor jezelf moet zijn en er niet teveel in moet gaan geloven. Als je wat ouder bent kan het prima, maar voor nu is het gewoon niet haalbaar lijkt mij. Je hebt hem nog nooit gezien, dus misschien valt hij wel tegen? Of heeft hij hele andere ideeën over hoe en wat. Als je dan eenmaal samen bent is het lastiger om het uit te maken dan vooraf aan te geven dat een relatie er niet in zit…

Succes met deze situatie, want het is niet makkelijk en tegen verliefd zijn kun je nou eenmaal niets doen, maar probeer realistisch te blijven en erover te praten met je ouders. Misschien zien zij het toch wel zitten en mag hij (desnoods als vrienden) een keer een weekje langskomen.

Waar woont hij?

Brazilie :flushed:

Dit bericht helpt me enorm! Ik ben nog niet van plan het m’n ouders te vertellen, omdat ik het nu meer realistisch begin te zien. Ik ben wel nog steeds van plan, zodra ik mn school heb afgemaakt Brazilie te bezoeken of een taalcursus daar te nemen. Dat lijkt me ontzettend gaaf en dan ben ik ouder en dan zie ik dan wel of ik nog contact met hem heb en we kunnen afspreken. bedankt!!!