Verliefd & verlegen..

[i]Hoi meiden,
ik vind een jongen echt heel erg leuk, maar ben echt heel erg verlegen als het daar op neerkomt.
Ik ken hem via een schoolfeest, waar een meisje uit mijn klas mij aan hem voorstelde.
Toen vond ik hem al leuk, maar toen ik even later besloot over te stappen van beeldende vorming naar muziek, bleek ik dat ik bij hem in de muziekklas kwam en vond hem daardoor nóg leuker.
Ik zit dus 2 uurtjes in de week bij hem in de klas, maar heb nooit echt de gelegenheid om iets tegen hem te zeggen. Vooral omdat we in groepjes in aparte, geluidsdichte hokjes werken en ik niet bij hem in het groepje zit.

Omdat ik eigenlijk altijd verlegen ben als ik een jongen écht leuk vind, komt het uit op niets omdat ik gewoon een schijterd ben daarin. :flushed:
Maargoed, heb vooral in het begin van het jaar wel met hem gepraat en heb hem op hyves en msn.
Alleen hoop ik misschien op wat tips of zo, want soms weet ik echt niet hoe ik zelf iets moet ondernemen, en ik wil het niet wéér zoals al die andere keren op niets laten uitlopen.

loves, M.
ps: ik houd liever mijn naam even anoniem, omdat ik echt bang ben dat iemand die ik ken er achter komt. Heb ook een nieuwe account gemaakt omdat je mijn girlscene-berichten op mijn echte account terug kunt lezen als je op mijn naam googled, niet zo fijn dus. Dat jullie niet denken dat ik een fake-persoon ben want ik heb deze extra account voor berichtjes waarvan ik vind dat niet iedereen die ik ken het hoeft te kunnen lezen. ;p[/i]

Heb ik dus ook. Ik durf het ook niet aan m’n vriendinnen te vertellen, gewoon om hun reactie. Kan je niet een keer pauze met 'm houden?

Dat is echt irritant, dat mensen op google je naam intypen en het dan kunnen lezen. Ik had vroeger een account bij kidcity en heb dus het probleem dat iedereen die me kent dus mijn reacties kunnen lezen van toen ik tien jaar was :’)
Maar dat is niet wat je nodig hebt.
Eum, kan je hem niet eens vragen (op msn ofzo) om iets samen te gaan doen? Hebben jullie contact via hyves of msn?

Probeer een keertje bij hem in het groepje te komen tijdens muziek met misschien een vriendin erbij.
Of stuur hem gewoon keer berichtje op hyves op msn. Gewoon als intresse =)
Dan komt vanzelf wel

Probeer zowieso jezelf over je verlegenheid heen te zetten,
want als je dat niet doet krijg je er later weer spijt van
ik weet hoe dat is in ieder geval, dan heb ik zoiets van, oef waarom was ik toen zo’n schijterd?
Praat je wel eens met hem in de klas/op msn of zo? of dat ook niet echt?
x

[i]Ja ik wil hem inderdaad wel weer een berichtje op hyves sturen.
Maar ik ben nog lang niet zo ver om te vragen of we iets samen kunnen doen hoor! ;p

Het was echt dat ik hem vanaf het begin al leuk vond, en het werd steeds “erger” om het zo maar even te noemen toen ik bij hem in de klas kwam bij muziek. In het begin was het ook altijd heel gezellig, gingen het meisje naast mij (degene die mij aan hem voorstelde op het schoolfeest) en ik met hem praten enzo, maar nu hebben we een andere opstelling en gebeurd dat bijna niet meer. En we hebben vaste groepjes waarmee we steeds dingen instuderen, dus zomaar ineens van groepje veranderen gaat niet :stuck_out_tongue:

Oh men, ik ben echt wanhopig aangezien ik er net achter kom dat we nog maar 4x muziek hebben dit jaar. Het liefst wil ik eerst weer in het echt een beetje contact met hem maken (donderdag), daarna op hyves een berichtje sturen en dan op msn een gesprek voeren. (ff vragen of hij volgend jaar nog muziek heeft en welk profiel hij heeft gekozen, haha :flushed:).
Maar dan moet ik dus een reden hebben om contact met hem te maken tijdens de les donderdag, en ik heb geen idee hoe ik dat aan ga pakken.
Improviseren in dit soort gevallen ben ik niet goed in, maar wil het ook niet helemaal gaan plannen omdat het er anders zo gemaakt uitkomt. :stuck_out_tongue:
Heeft iemand een idee?

xloves.[/i]

Ja, daar heb ik ook al ervaring mee inderdaad. Dat ik achteraf denk: oh god, waarom was ik nou wéér zo’n schijterd? Spreek ook steeds met mezelf af dat ik iets moet ondernemen, maar ik doe het steeds niet omdat ik het ook alleen met mezelf afspreek en het dan dus mijn eigen schuld is. :thinking:
Heb wel een paar keer met hem gepraat in het echt en op hyves, maar ook weer niet súper veel… Daarom wil ik juist wat meer contact.

UP! :relieved:

[i]Ohja ik ga hier denk ik een beetje bijhouden hoe het gaat enzo.
Ben in mijn hoofd al een beetje een plan aan het maken hoe ik het wil gaan aanpakken. :flushed:
Donderdag met muziek proberen contact te zoeken, daarna op hyves een berichtje sturen en daarna misschien op msn nog ff een praatje maken.
Wil niet te stalkerig overkomen in één keer, dus doe het maar beetje rustig aan. Iemand tips om donderdag met hem in contact te komen?
Hij zit trouwens de eerste 5 minuten wel achter mij (op dat moment is de leraar aan het uitleggen en is het eigenlijk altijd stil in de klas <_<) maar daarna moeten we dus weer in groepjes…

Ik moet dit keer echt iets doen van mezelf, hoewel ik dat dus al weken roep…
*Zucht* Waarom maak ik het mezelf nou weer zo lastig steeds?[/i]

Succes ermee!

Thanks ;d

[i]Idd succes ermee. Ik snap hoe je, je voelt. Nou ja een beetje dan.
Ik vind al sinds de 1e klas een jongen leuk, maar ik durf hem echt nooit aan te spreken. Ik ben niet echt het type dat spontaan wat doet. Al was het veel erger toen ik op de basisschool zat. En nu ben ik eindelijk zover dat ik hem als vriend op Facebook heb uitgenodigd. En nu weet ik niet wat ik moet zeggen.

Als ik jou was zou ik er gewoon op afstappen en een praatje maken. Je zult er later geen spijt van hebben. ‘al moet ik mezelf daar ook nog van overtuigen’[/i]

Ik ken het probleem, ik vind sinds begin dit jaar ook een jongen leuk… Maar ik durf ook niet echt op hem af te stappen XD Ik heb mezelf al een paar keer voorgenomen om hem een keer te vragen of hij iemand leuk vindt, maar ik durf t gewoon niet te vragen =(

Ik denk dat je t beste gewoon een keer met hem kan gaan praten ofzo…

aah succes! ik snap wel een beetje hoe je je voelt. ik vind je plan van aanpak in ieder geval wel heel goed haha, zo valt het ook niet op en is het alsof je gewoon leuk interesse toont.

hier sluit ik me bij aan.

maar zorg wel echt dat als je op hyves/msn contact hebt, je ook écht overstapt naar reallife! want ik zit nu al een tijdje met een ontzettend leuke, maar verlegen, jongen op msn en hyves, maar ik RL durven we elkaar alleen maar aan te kijken/lachen of hoi zeggen. En ik wil juist met hem práten! Als ik de kans krijg, wil ik volgendeweek eens met h’m babbelen…
En hou jezelf voor dat je contact met hem wil maken, alsof je nieuwe vrienden maakt. Dat is een stuk makkelijker voor je!

succes!

[i]Thanks meiden! :grinning:

Ik wil ook eerst in real life even met hem praten voordat ik op msn of hyves met hem ga praten. Want in het begin van het jaar praatte ik wel af en toe met hem in real life, en daarna op hyves. Maar daarna een hele tijd niet omdat ik gewoon zó verlegen ben. Wordt echt gek van mezelf soms, als het er op aankomt durf ik niets, waardoor ik de rest van de dag/week enorm aan het balen ben.
Ik vind hem echt zo leuk, onder de les zit altijd hele ‘plannetjes’ te maken over hoe ik het de volgende keer wél moet aanpakken etc. En iedere keer hetzelfde liedje. Maar omdat ik het nu ga opschrijven, wil ik niet dat het een saai ‘verhaal’ wordt, en vind ik dat ik dus echt iets moet doen.
Ik moet mezelf er overheen zetten, ik denk dat als het me één keer gelukt is, dat ik er daarna misschien wat minder moeite mee heb…

Maar hoe vind ik een aanleiding om hem aan te spreken als hij eerst achter mij zit maar dat het dan de hele tijd super stil is omdat de leraar uitlegt wat we moeten spelen enzo, en we vervolgens apart in geluidsdichte hokjes zitten? :frowning_face:
Dat vind ik echt het moeilijkste…[/i]

xloves.

Kan je niet proberen om met hem te praten op het moment dat de leraar net klaar is met uitleggen. Want je moet ‘lijkt mij’ nog naar de hokjes toe lopen.

nu of nooit!! lach een keer lief naar hem geef hem reactie onder zijn pf. Ga vragen of hij uit gaat zaterdag ofzo! Zulke dingen. ‘Oke…’ ik geeft toe dat dit niet het beste advies is. Sterkte Madam.

Vertel die vriendin die je aan hem heeft voorgesteld hoe je je voelt?
Zij kent hem beter dan jij, dan kan ze je ook wel helpen :wink:
Je zegt dat ze in het begin wat met hem ging praten enzo, vraag dan of ze een keer tijdens de pauze naar hem toe wil gaan, en dan ga jij mee natuurlijk (:

Ja, nouja zij kent hem ook niet echt goed. Ze zag gewoon een groepje jongens staan, vroeg aan één zijn naam, en heeft mij toen aan hem voorgesteld. Niet dat zij al vrienden met hem was zegmaar.
Dus ik vind het dan zo raar om ineens in een pauze daarheen te gaan ofzo. Dat meisje weet trouwens wel dat ik hem leuk vind, maar toch vind ik het raar als ik hem nu eerst een hele tijd niet heb gesproken (we hebben 4 weken geen muziek gehad, en de 4 weken daarvoor heb ik hem niet gesproken omdat ik/hij ziek was of omdat het gewoon echt niet uitkwam)…