Verliefd op mn beste vriend

Ik weet het, dit topic is vast al wel vaker aangemaakt, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen!

Ik zal mijn situatie even uitleggen… Luuk is mijn allerbeste vriend, ik deel echt alles met hem en hij ook met mij. Hij weet ook dat ik mezelf wel eens vinger & hij rukt zichzelf ook wel eens, we weten echt alles van elkaar. We hebben ook altijd lol samen en spreken ook wel vaak gewoon af, en dan kijken we een film ofzo, en dan houd die meestal ook wel mijn hand vast of slaat die een arm om me heen, of geeft me een kus op me mond. Dit is vriendschappelijk bedoeld! Alleen is mijn probleem nu: dat ik verliefd op Luuk ben geworden… Er is niemand die dit weet, dit is ook het enige wat Luuk niet van mij weet! En ik weet niet wat ik moet doen… Want ik ben bang dat als ik het vertel, we misschien wel iets krijgen maar als het dan uitgaat, dat het dan zo anders is tussen ons! En dat wil ik echt niet want Luuk is echt het allerbelangrijkst in mijn leven, naast familie… Dus help wat moet ik doen, moet ik het hem zeggen of moet ik maar afwachten? Sorry als mijn verhaal onduidelijk is, vraag het dan maar als je iets niet snapt…

xxxxxx

Up… I really need help

Dat is heel lastig. Weet je ook of Luuk wat voor jou voelt?

Ik snap niet wat het eerste, sexuele gedeelte met je vraag te maken heeft? Lijkt me nogal irrelevant.

Uppen na twee minuten heeft geen zin. x.x
Als hij je zoent vragen of het nog steeds vriendschappelijk is.

En waarom is dit belangrijk?x]

Als je echt heel goed bevriend met hem bent, zou je hier met hem over kunnen praten lijkt mij

Ehm goed, ik zie de waarde van die toevoeging van “hij weet dat ik me vinger en hij rukt zich ook wel eens” echt niet in. Dat allereerst. :’) Ik weet dit ook wel van mijn vrienden, maar dat is meer omdat het allemaal mensen van mijn leeftijd zijn en dan lijkt me dat meer… logisch dan wereldnieuws.

Om nu over te gaan op het beantwoorden van jouw vraag: Zelf herken ik dit probleem wel, zoals een heleboel andere mensen ook waarschijnlijk. Het is zelfs zo dat mijn beste vriend en ik standaard elkaars hand vasthouden, gearmd lopen, elkaar knuffelen, koosnaampjes zeggen… Mensen in onze omgeving zijn eraan gewend. Ik ben echter al een behoorlijk stuk verder gegaan dan jij. Wij zijn ook verliefd op elkaar geweest en soms komen gevoelens terug, maar ik ben van mening dat je deze moet blokkeren. Een relatie met je beste vriend kan misschien voor een tijdje helemaal geweldig zijn, maar je moet proberen je liefdesleven en belangrijke vriendschappen te scheiden. Het zou echt zo zonde zijn als de vriendschap geruïneerd wordt door een misgelopen relatie. Want wees eerlijk; de meeste mensen van jouw/onze leeftijd blijven heus niet voor de rest van hun leven bij het vriendje dat ze nu hebben. Het is realistisch om te denken dat de relatie vroeg of laat uitgaat en dan ben je je vriendschap echt op een bepaald punt kwijt.
Natuurlijk kan een vriendschap weer terugkomen, dat zie ik nu zelf ook bij mijn ex en mij. Maar het is altijd anders dan het ooit geweest is, omdat je bepaalde grenzen over bent gegaan en je een andere relatie dan vriendschap samen hebt gehad.

Goed. Succes ermee. :]

Sorry is niet belangrijk, maar is gewoon duidelijker dat we alles tegen elkaar kunnen vertellen.

En nee ik weet niet of die iets voor mij voelt! En juist met hem hierover praten durf ik niet, omdat ik bang ben dat het alles dan veranderd…

Dankjewel voor deze reactie! Ik denk dat ik nu maar even ga afwachten, en hem kleine hintjes ga geven enzo, misschien krijgt die het dan vanzelf door en begint hij met praten? Heel erg bedankt in ieder geval!

Ik denk dat je bij een jongen echt meer moet doen dan kleine hints geven, haha. Jongens zijn vaak blind voor hints, je moet ze echt met hun neus op de feiten drukken. Ik zou dus echt vroeg of laat een keer aan hem vragen of hij meer dan vriendschap voor jou voelt, daar kun je echt je eigen gevoelens buiten laten eerst… Gewoon een vraag aan hém. :slightly_smiling_face:

Ja heel erg bedankt! Ik spreek hem helaas pas komende vrijdag weer, maar dan ga ik dit zeker doen! xxxx

ik heb even overlegt met mijn vriend en we zijn tot de conclusie gekomen dat het niet normaal is als je een “gewone” vriend een kus op de mond geeft… :s
mja aangezien jullie dat doen zal hij ook wel gevoelens voor jou hebben… en als t uit gaat betekend dat neit einde vriendschap, ik ben nog bevriend met al mn exen

Als je elkaar een kus op de mond geeft vind ik dat wel meer dan vriendschappelijk… Ik denk dat je het gewoon moet proberen.

Dit doe ik anders ook gewoon met vrienden hoor? niet met ze allemaal, maar wel met de paar beste(:

O, en ontopic: Ik zou zeggen doen! Je kunt het altijd proberen!

Hihi, ik werd ook verliefd op mijn beste vriend die toevallig ook Luuk heet. :’)
Anyway. Je kunt het altijd proberen, ik vond het in het begin ook eng; maar ik heb een fantastische tijd met hem gehad. Het is nu een tijdje uit, en we zijn nog steeds (beste) vrienden. We hebben er moeite mee dat we beide een nieuwe liefde hebben, we hebben wel eens ruzie; maar aan het eind van de dag kunnen we nog altijd bij elkaar terecht.

Wat ik wil zeggen; als jij denkt dat het écht iets kan worden tussen jullie, moet je er voor gaan en je niet af laten schrikken dat het misschien ooit uit gaat en ‘anders’ wordt.

Japrecies, waar ik woon is het heel erg normaal om je echt goede vrienden een kus op de mond te geven…

Bij ons echt totaal niet :’)
Ik geef dan ook alleen mn vriend een kus op zn mond.

Gek hoe dit toch kan verschillen per plaats! Ik kan me echt niet voorstellen dat als ik bijvoorbeeld bij Luuk ben, en ik ga weg dat ik dan gewoon zeg: Doei. Het is gewoon standaard dat ik hem een kus geef, als ik dat niet doe krijg ik al direct de vraag: ‘Is er iets?’ omdat hij dat niet van mij gewend is haha!

Hier ook niet. lijkt me best raar om een kus op mn beste vriend z’n mond te geven, haha ;p