verliefd op mn beste vriend...

k heb een beste vriend, we steunen elkaar altijd en vertellen onze geheimen aan elkaar. ik kan mn probleem altijd aan hem kwijt. het is altijd gezellig met hem, we lachen veel, we zijn gewoon de beste maatjes. maar ik denk dat ik misschien stiekem gevoelens voor hem krijg… het probleem is dat hij me beschouwt als zijn beste VRIEND. niet meer. en omdat hij mijn beste vriend is vertelt hij al zijn geheimen aan mij. dus ook dat hij al verliefd is… op mijn beste vriendin !!! en ik denk dat zij ook op hem is. het duurt niet lang of ze krijgen vast verkering. ik doe echt mn best om niet jaloers te worden ofs, want het zijn tenslotte mn beste vriendin en mn beste vriend. maar het doet toch heel erg pijn… en nu ze zo verliefd op elkaar zijn heb ik het gevoel dat ze mij steeds vaker vergeten en maar met elkaar omgaan… oke, een heel lang verhaal, maar ik hoop heel erg dat iemand mij hierbij kan helpen.
x

eigenlijk is er maar een mogelijkheid je moet hem vergeten er zwemmen nog meer vissen in de zee

Tja, lastig. Maar als hij jou enkel ziet als beste vriend en niet meer moet je dat accepteren. Het is natuurlijk niet raar dat je jarloers bent maar als ik jou was zou ik dat niet aan hem laten merken, dat kan voor problemen zorgen.

Ik zou er niet aan beginnen want als je met hem zou krijgen en het gaat uit krijg je nooit meer de zelfde vriendschap wat jullie daarvoor hadden.

Weet je zeker dat je verliefd op hem bent? Misschien push je jezelf dat te denken omdat zij nu zo close worden samen. Je moet je even bedenken of je voordat zij verliefd op elkaar werden ook verliefd op hem was, of dat je nu gevoelens voor hem begint te krijgen als een soort jaloezie, of angst dat zij jou vergeten.

Wat lastig, hmmmm ja. er zijn nog een hoop jongens in de wereld.
en er zit er vast ook een bij die je leuk vind.

wat je ook kan doen is de situatie aan je beste vriend uitleggen maar dan niet zeggen da thet over jou gaat gewoon over je nichtje (bv) die ook een beste vriend heeft en dat ze daar op verliefd is.

^ Dit is een heel belangrijk punt.

En mocht je nou toch verliefd op hem zijn, probeer de relatie niet tegen te houden… Als je er eenmaal aan gewend bent dat ze iets hebben, krijg je er vanzelf vrede mee en ga je het waarschijnlijk zelfs leuk vinden! Tijd heelt alle wonden…