Verliefd op mijn lange-afstands-ex

Okee,
ik heb dus nog nooit een topic geplaatst. Maar daar moet je maar even niet op letten ;p.
Ik heb dus een probleem.
Ik heb 11 maanden een vriendje gehad die 200 km verderop woonde. We waren elke vakantie samen en veel weekenden. We sliepen altijd samen, ontbijten samen, we deden gewoon alles samen. Maar toen kwam hij in een nieuwe klas (hij was blijven zitten) en hij ontmoette allemaal nieuwe meisjes. Deed ie verder niks mee, alleen veel praten enzo.
Toen vroeg ik hem of hij wou komen met oud en nieuw. Dat wou hij dus niet want hij wou liever bij zn eigen familie zijn. Hier ben ik best boos om geworden, want ik ben dus wel met pasen, zijn verjaardag, met kerst, naar frankrijk toe gevlogen voor hem. Toen vroeg ik hem een maand later of hij op m’n verjaardag wou komen (op een doordeweekse dag). Dat wou hij dus ook niet.
Hij wou het niet eens proberen te regelen (terwijl ik ook op een doordeweekse dag op zijn verjaardag ben gekomen). Ook hier ben ik best wel boos om geworden. En we kregen steeds meer ruzies, helaas allemaal via msn. Ik vond dat hij niet genoeg moeite voor me deed, en hij vond dat ik teveel zeurde. Gelukkig kwam het ook steeds weer goed, en dan misten we elkaar weer heel erg. Maar op een gegeven moment heb ik dus een paar keer gedreigt dat ik het uit zou maken omdat ik het echt zat was. Toen heeft hij het uiteindelijk dus uitgemaakt.
Ik heb echt dagen en nachten lang liggen huilen, ik zat er helemaal doorheen.
Hij was alles voor me, en hij zei dat ik alles voor hem was. Maargoed, na een maandje ofzo ontmoette ik een andere jongen. Maar om een lang verhaal kort te maken, het eindigde dus met dat hij geen relatie wou.
Nu ik nog steeds veel met mijn ex praat, besef ik me steeds meer dat ik hem eigenlijk nog heel erg leuk vind. En hij vind mij ook nog wel leuk.
Alleen hij wil dus niks meer omdat hij er niet tegen kan om mij zo te moeten missen elke keer (daar zat ie de hele relatie al mee) en hij is bang dat ik weer zo boos op hem word. Ik zal dat dus nooit meer durven doen, maar hij geloofd dat niet. Hij wil het niet meer proberen.
En hij heeft nu een meisje dat hij wel leuk vind, maar dat meisje laat dus niks weten. Maar ik kan er dus niet tegen dat hij dat meisje dus nog wel een kans geeft, en mij niet. Alleen omdat ik dus te ver weg voor hem woon.
Maar hij vind me dus nog wel leuk, maar heeft al meerdere keren gezegt dat hij denkt dat we niet meer terug bij elkaar komen.
Hoe moet ik hier nou mee om gaan? Want ik vind hem dus wel heel erg leuk, en hij mij ook. En hij zegt dat hij dus nog wel bij me wilt zijn, en met me in bed wil liggen en seks wil met me, maar dus zonder een relatie. En ik wil dus wel nog heel graag een relatie…
Wat kan ik nu het beste doen?

(Ik hoop dat het een beetje duidelijk is)
xx

No sex for monogamy!

Ik denk niet dat je jouw energie moet blijven steken in een relatie wanneer het maar van 1 kant komt…
Hij zegt zelf dat hij denkt dat jullie niet meer bij elkaar terug komen.
Het klinkt eerder alsof hij je alleen nog maar voor de sex wilt?

hmh ja als je het zo zegt wel ja.
maar we zijn daar allebei heel erg los in dus…
maar hij wil zegmaar wel heel graag bij me zijn enzo, dus niet alleen voor de seks.
ik snap ook niet dat jongens zoiets willen zonder een relatie.
dan voel ik me ook net een voorwerp…

Misschien wil hij gewoon geen druk voelen. Want als je een lange afstandsrelatie hebt dan (heb ik hoor, want ik heb dr ook een) voel je toch meer een soort verantwoordelijkheid voor dat het goed moet blijven gaan. En onbewust sluit je toch ook wel een beetje je ogen voor andere jongens/meisjes. Ookal ben je daar totaal niet in geïnteresseerd. Als je dicht bij elkaar woont kun je dingen makkelijk afspreken en hoeft alles niet zo strak volgens plan te gaan dus ben je veel vrijer zeg maar. Dat heb je natuurlijk ook met een lange afstand omdat je dan de tijd dat je elkaar niet ziet je eigen ding kan doen. Maar op het moment dat je elkaar weer gaat zien moeten jullie wel allebei een goede bui hebben… moet alles goed afgesproken zijn en dat legt gewoon een druk op iemand. En het is ook nog eens een jongen en de meeste jongens houden niet van verplichtingen en druk.

zou ik niet doen, jij wilt duidelijk iets anders dan hij, krijg je sowieso weer gezeik mee.

als ik jou was zou ik gewoon ‘verder’ gaan met je leven zonder hem. Vriend van me zei dat lange afstandsrelaties niet werken. eerst geloofde ik hem niet, maar nu zeker weten wel. Ik heb al een paar relaties achter de rug soo my advice for you is, leave him behind you :wink: hopelijk heb je hier wat aan

Hij vind je niet meer leuk meer… maar nu een ander…

‘lange afstands’ ex.
Uhm,. 200 KM is niet lange afstand. ( :

Vergeleken met jouw 5000 KM afstand valt 200 KM in het niet, maar voor praktisch alle mensen, valt 200 KM wel degelijk binnen een lange-afstands-relatie.

^ ik vind mijn relatie al lange afstand haha. 30 min fietsen Ik zeur haha.

Maargoed, ben het eens met wat er al gezegd werd. Hij is duidelijk meer bezig met een ander. En het is niet fijn om je een sex-object te voelen.

het hoeft niet altijd slecht te gaan, een vriendin van mij woonde 2 uur met de trein van hem af. Ze hebben dit 3 jaar volgehouden!! en nu wonen ze alweer een jaar samen! het kan dus wel als je het echt wilt. Hun zagen elkaar soms maar 1x per maand.
Maar zeg je nou dat je met het vliegtuig naar hem toe moet? dan word t wel andere soep :stuck_out_tongue:
maar hij doet afstandelijk vind ik. Maar misschien is zo’n relatie toch niks voor hem? Kijk ik zou het echt niet kunnen. Ik ben gewend dat mijn vriendje er binnen een half uur is als ik hem bel. En ik moet er niet aan denken om weken van te voren af te spreken wanneer je elkaar zou kunnen zien. Misschien is je ex daar ook achter gekomen en mist hij je toch. Dat is normaal. Het is wennen zonder elkaar. Zoiezo als hij op de reactie van dat andere meisje aant w8en is gebruikt hij jou gewoon. Dus ik zou zeggen kap ermee. En ga er niet te diep op in. Als hij echt van je houd merk je dat van zelf wel zonder twijfels

NIET doen. Hij wil je alleen nog maar voor de sex. Je kan helemaal niks controleren wat hij buiten je om doet. Ik heb ook een vriend gehad die aan de andere kant van het land woonde, en die was ook van ‘zolang het leuk is, voor de lol jwz’. Nou, dat heb ik geweten wat hij allemaal wel niet uitspookte…
En jij als meisje gaat het na een tijdje tóch als een relatie zien/voelen, terwijl hij het gewoon voor de seks doet, en ja, jongens zijn daar heel erg goed in.

Als het je eerste echte liefde is snap ik dat het moeilijk is maar je kan toch beter iemand ‘beter’ zoeken en hem gewoon een speciaal plekje in je hart geven.

nee hij was op vakantie in frankrijk en ik ben als verassing (voor het eerst, én in mn eentje) met het vliegtuig naar hem toe gekomen (:
normaal ging ik gewoon met de trein…

bedankt voor alle adviezen enzo (:
het is alleen zo moeilijk om hem los te laten…
ook als ik hoor dat hij dat andere meisje dus wel een kans geeft…